۱۳۹۵ فروردین ۲۶, پنجشنبه

از برکت جمهوری اسلامی ، پزشکان ، بازرگان شده اند !



سوگند نامه بقراط کهن ترین قوانین اخلاق پزشكی را در متن خود دارد و هنوز هم در بسیاری از كشورهای جهان به عنوان تعهد نامه پزشكان در پایان دوره تحصیل خوانده می شود.

سوگند نامه بقراط در حقیقت به منزله یك تعهد نامه اخلاقی برای پذیرش و به كار بستن اصول اخلاقی حرفه پزشكی است.

متاسفانه یا این سوگند نامه در ایران اجرا نمیشود و یا پزشکان به سوگندشان پایبند نیستند.

چند سالی است که پزشکان و محققان به روشی دست یافتند که از پلاکت های خون برای سرعت بخشیدن به آسیب دیدگی ها و زخم ها استفاده میکنند.

ولی متاسفانه جمعی از آدمهای سودجو ، از این روش برای سر کیسه کردن آدمهای ساده لوح و ناآگاه استفاده میکنند و وانمود میکنند که استفاده از پلاکتهای خود باعث جوانی و / یا رشد مو میشود !

البته در اروپا اینگونه کارها در مطب های زیبایی شخصی و توسط پرستارها و بعضا آرایشگرها ( دلاکهای حمام قدیم ) انجام میشود ولی در ایران از برکت جمهوری ننگین اسلامی ، خود پزشکان دست به اینجور رفتار ناشایست میزنند ! 

چندین بار دیده ام که برخی از پزشکان سودجوی ایرانی ، تزریق پلاکت خون را درمان تاسی سر و یا جوانی پوست صورت معرفی کرده اند !

توجه داشته باشید که غنی کردن پلاکت های خون به هیچ وجه باعث رشد مو یا چوانی پوست صورت ووو نمیشود !!!

چون اگر پلاکت ها موجب رشد مو یا جوانی پوست چهره میشدند دیگر نیازی به دخالت پزشک نبود چون خودشان به خودی خود در خون وجود دارند ! 

و اما مورد و نحوه استفاده از پلاکت خون بدینگونه است :

از شخص بیمار 60 تا 100 میلی لیتر خون گرفته میشود و سپس این خون در یک دستگاه گریز از مرکز ( چرخشی ) گذاشته شده تا پلاکت ها از خون جدا شوند و سپس آن پلاکت ها را به محل مورد نظر تزریق میکنند که این کار باعث سرعت بخشیدن ترمیم محل آسب دیدگی و جراحت میشود !!!

توجه کنید !

این کار تنها و تنها برای سرعت بخشیدن به ترمیم بخشی از بدن که آسیب دیده و یا پس از عمل جراحی صورت میگیرد !!!

برای مثال زمانی که برای کاشت مو قسمتی از پشت سر بریده شده و معمولا یکی دو ماه طول میکشد تا جای زخم و بخیه خوب شود ، با تزریق پلاکت های خون این مرحله ( کمابیش ) به نیم میرسد !!!

نه اینکه پلاکت خون باعث درآمدن و رشد مو بشود !!!

این یک کلاهبرداری تازه است که یک سری دکتر و مراکز زیبایی از این راه کسب درآمد بیشتر میکنند !

برای آگاهی بیشتر به مراکز درمانی معتبر مراجعه کنید ، نه مراکز زیبایی و دکتران بازرگان !

در آخر یک نمونه میاورم :

چندی پیش در برنامه « دید در شب » یک خانم بازیگر به آقای رشیدپور میگفت که بینی ایشان پولیپ داشته و پیش از عمل جراحی ، آقای جراح از خانم میپرسد که آیا میخواهد که در موقع عمل پولیپ ، عمل زیبایی بینی هم انجام شود یا خیر و طبیعتا خانم بازیگر میگوید بلی !

این قضیه شاید برای ایرانیان ساکن ایران یک قضیه کاملا معمولی باشد ولی این امر در اروپا و آمریکا از محالات است و آقای جراح میتواند مجوز پزشکی خود را از دست بدهد !

چرا ؟!

برای اینکه جراح بینی به هیچ عنوان نمیتواند عمل زیبایی انجام دهد و اینکار تنها و تنها توسط جراح زیبایی انجام میشود و بس !

یا دوستی دیگری که دندانپزشک است و از ایران به بلژیک آمده ، ناراحت است که چرا در ایران میتوانسته جراحی فک و کاشت دندان هم انجام دهد ولی اینجا همچین اجازه ایی را ندارد و مگر اینکه هفت هشت سال دیگر درس بخواند تا جراح فک شود !

همین شخص وقتی  که تعجب من را نسبت به جراحی فک ایشان دید ، با کمال خونسردی به من گفت « کجای کاری ، در ایران دندان پزشکان ، جراحی فک میکنند ، جراحان فک ، عمل زیبایی انجام میدهند و جراحان زیبایی هم رفتند تو کار بساز و بفروشی » !






 سرچشمه ها :



مرکز اورتوپدی سانتی ( فیفا )



نشریه پزشکی سوییس



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر