۱۳۹۴ شهریور ۱۶, دوشنبه

جوکی از زمان شاه : رو کم کنی شاه از ژنرال دو گل !



در اینجا توضیح کاملی درباره جوک در حکومتهای استبدادی و هدفم از بازگو کردن جوکهای زمان شاه ، داده ام. 
.
--------------------------

در طی ملاقات شاه با ژنرال دوگل در فرانسه ، پس از بازدید های رسمی ، یک شب ژنرال دو گل ، شاه رو به ویلای شخصی اش دعوت میکنه.
.
پس از دیدن ویلای شخصی ژنرال دو گل ، شاه میپرسه : شقل تو این ویلا و ماشین آخرین سیستم و پول و ثروت رو از کجا آوردی ؟

ژنرال دو گل بهش پاسخ میده که حالا بهت میگم.

فردای اونروز ، ژنرال دو گل از شاه دعوت میکنه که با یک هواپیمای کوچک و با ارتفاع کم ، روی فرانسه پرواز کنند و شاه هم از این پیشنهاد استقبال میکنه.

در حین پرواز ، ژنرال دو گل به شاه میگه : هنوزم میخای بدونی که ثروتم از کجا میاد ؟

شاه میگه ، آره خوب !

ژنرال دو گل بهش میگه : از پنجره خوب پایین رو نیگا کن ....

شاه هم هی نیگا میکنه و هی نیگا میگنه و هواپیما هم از روی استان های فرانسه رد میشه و تا بالاخره هواپیما به پاریس برمیگرده و در فرودگاه به زمین میشینه.

ژنرال دو گل به شاه میگه ، خوب دیدی ثروتم از کجا میاد ؟

شاه میگه : گرفتی ما رو ؟ من که هر چی نیگا کردم به جز جاده و پل و کارخونه و آسمون خراش و مدرسه ووو چیز دیگه ایی ندیدم !

ژنرال دو گل با یک نیشخند ، دستش رو میکنه تو کتش و میگه : ده در صدش ، اینجاست !

.
خلاصه این داستان تموم میشه و چند ماه بعد ، شاه از ژنرال دو گل دعوت میکنه که به ایران بیاد.

پس از چند روز دیدار رسمی ژنرال دو گل از کاخهای شاه و ارتش و پلیس و کاباره ووو، یک روز ژنرال دو گل به شاه میگه : محمد رضا ، بابا جان ، ثروت تو که خیلی بیشتر از منه ، تو این همه ثروت رو از کجا آوردی ؟

شاه میگه حالا بهت میگم.

فردای اونروز شاه به ژنرال دو گل پیشنهاد میکنه که با هم یک دور کوچکی روی ایران بزنند و ژنرال هم قبول میکنه.

شاه و ژنرال دو گل با یک هواپیمای کوچک و در ارتفاع کم روی ایران میچرخند و شاه به ژنرال دو گل میگه : هنوزم میخای بدونی که ثروتم رو از کجا آوردم ؟

ژنرال دو گل میگه : خوب معلومه که میخام.

شاه میگه : پس خوب پایین رو نیگا کن و همینجوری که ژنرال داشته پایین رو برانداز میکرده ، شاه از روی استانهای ایران رد میشه.

پس از بازگشت به فرودگاه ، شاه میگه : خوب شقل ، حالا فهمیدی که ثروتم از کجا اومده ؟!

.
ژنرال دو گل میگه : گرفتی ما رو ؟! منکه هر چه نیگا کردم فقط بیابون و کوه و کویر دیدم !

شاه هم با یک نیشخند ، دستش رو میکنه توی کتش و میگه : صد در صدش اینجاست !


.
--------------------------
.
.
چند توضیح کوچک :
.
من جوک نمی سازم ، تنها جوکهای کهن را که در زمان شاه ، دهان به دهان میشدند را بازگو میکنم تا بدست فراموشی سپرده نشوند.

اگر جوکی در اصل ونزوئلایی یا سنگاپوری یا ساحل عاجی است که به فارسی ترجمه شده  است ، به من هیچ ربطی ندارد و من هم ادعایی نکردم که همه این جوک ها ایرانی هستند !
 
اگر جوکی از زبانی به زبان دیگری برگردانده شده و درباره سران و دولت مردان آن کشور بکار میرود ، نشانگر تنفر مردم آن سرزمین از سردمداران حکومتیشان است ، نه چیز دیگر !
.


.
.
.

در همین راستا :

.
.

- ماجرای فولکس سواری شاه ...

- علت نچسب بودن تمبر خامنه ایی کشف شد !

.

- یه روز پسر شعبون بی مخ ....

 

- یه روز محمد رضا شاه میره مشهد زیارت ...

 

- ماجرای به سینما رفتن شاه و سرود شاهنشاهی ...

 

- ماجرای اسکی رفتن شاه و شعبون بی مخ ... 

 

- مینی بوس بسیج و مرد مست ...

 

 



۸ نظر:

  1. ما که خود از سالهالها قبل از ان قلاب مخالف شاه فقید بودیم ا99 در صد این جوک های من درآوردی شما را نه شنیدیم ونه خود گاهی تعریف کردیم ویا ساختیم واقعیتش این است که ما خر بودیم که جوک هایی را به تقلید از توده ای ها تکرار میکردیم بدون اینکه متوجه باشیم مثلا اکثر معاونین ادارات مهم ومعاونین مدیران کل وبعضی وزارتخانه ها طبق سیاست حزب روده توده ای بودند وبا دوستان چپی که میتشستیم واین شوخی ها را می شنیدیم بعد از 57 تازه لودادند که توده ی اند احتمالا شما هم که مارک سبز را اشتباهی جتای قرمز زدید یکی از آن رفقا یید.ما پشیمانیم از شرکت در ان قلاب حداقل 95 در صد رفقای انقلابی سابق ما همه به ان خوردن افتاده اند از جمله بنده شاه اتقاقا در قیاس با پادشاهان غرب نه کاخ درستی دشات نه ثروتی که مثلا ملکه ها وپادشاهان اروپا وخاوردور داشتند ودارند بعضی از سیستم های پادشاهی ودارای حساب وکتاب ودموکراسی قوی شاهان وملکه هایشان ثروتهایشان در ردیف ترین های دنیاست.شما هم قدری ماست بخور وپفو بزن تا عقلت سر جایش بیاید ومانند بنده به زبان لری بگو که گی خوردم که سالها قبل از ان قلاب مخالف شاه بودم که هم میهن پرست بود وهم انسانی با دلی به پاکی آینه.ما ایرانیان دیگر باید خواب کسانی مانند خاندان پهلوی را ببینیم قضیه سلطنت طلب ها را همبرای اینکه نشان بدهی مثلا عقل داری وسیاست میدانی علم نکن که خالی بندی بقول جوانها

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. "واقعیتش این است که ما خر بودیم که جوک هایی را به تقلید از توده ای ها تکرار میکردیم بدون اینکه متوجه باشیم مثلا اکثر معاونین ادارات مهم ومعاونین مدیران کل وبعضی وزارتخانه ها طبق سیاست حزب روده توده ای بودند وبا دوستان چپی که میتشستیم واین شوخی ها را می شنیدیم بعد از 57 تازه لودادند که توده ی اند احتمالا شما هم که مارک سبز را اشتباهی جتای قرمز زدید یکی از آن رفقا یید........"
      -----------------------------------------------------------------------

      قربون معلومه شما اساسا آدم جو زده و دهن بینی هستی که از خودت هیچ مایه ای نداری. فقط دنبال همرنگی با جماعتی. اگر پهلوی توده ای بشینی توده ای میشی, اگر پهلوی اسلامی بشینی, اسلامی میشی و اگر پهلوی شاه اللهی بشینی, شاه اللهی میشی. مثل بسیاری از جماعت بی مغز و بی معنی هموطن, معتقدی که "خواهی نشوی رسوا, همرنگ جماعت شو". گر چه خودتون رو عقل کل میدونید, ولی دریغ از کمترین مایه فکری و بضاعت عقلی!



      "ما پشیمانیم از شرکت در ان قلاب حداقل 95 در صد رفقای انقلابی سابق ما همه به ان خوردن افتاده اند از جمله بنده شاه اتقاقا در قیاس با پادشاهان غرب نه کاخ درستی دشات نه ثروتی که مثلا ملکه ها وپادشاهان اروپا وخاوردور داشتند ودارند......"

      --------------------------------------------------------------------------------------------

      البته شما میتونید که پشیمون باشید, چون اینطور که معلومه شما از اول هم بر اساس دلیل معقول و درست وارد انقلاب نشدی. مشکل همه انقلابات توده ای هم همینست. جماعتی با انقلاب بر میخورند که کمترین سنخیتی با ان ندارند. اما ان پادشاهان غربی که ذکرشان را میاورید, مثل ملکه انگلستان, ثروتش را با غصب زمینهای مردم بدبخت بدست نیاورده. روزنامه واشنگتن پست بقلم دلوس در سال ۱۹۴۱ ثروت رضا خان را .تنها در خارج کشور, بین ۲۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار آنزمان تخمین زده بود. چیزی که به نرخ امروز میشود نزدیک ۱۰۰۰ میلیارد دلار! کسب چنین ثروتی در مدت ۱۶ سال تنها با غارت مردم امکان پذیر است. ضمن اینکه پادشاهان مشروطه غربی تمام ثروتشان زیر نظر دولت است و برای ملت معلوم و مشخص و شفاف است و بابتش هم به دولت مالیات میدهند. آیا کسی از رقم دقیق ثروت خانواده پهلوی خبر دارد!!!!؟؟؟؟؟
      راستش تا امثال شما هموطن ما هستید, چرا نباید سال به سال دریغ از پارسال گردد!؟ مگر نه اینکه مشکل رضا خان و پسرش از دید شما اینست که بیچاره ها به اندازه کافی ندزدیدند !!!؟؟؟؟


      "......ومانند بنده به زبان لری بگو که گی خوردم که سالها قبل از ان قلاب مخالف شاه بودم که هم میهن پرست بود وهم انسانی با دلی به پاکی آینه........"
      -------------------------------------------------------------

      شما خودت اینرو تنها بگو. امثال شماها از آنجا که بدون مغز حرف میزنید و بدون مغز کار میکنید و لایشعر دنبال هر کسی میفتید, تا همرنگ جماعت شوید, دائم اشتباه میکنید و دائم هم باید بقول خودتان "گی" بخورید. مطمئنا روزی هم بابت حرفهای امروزتان "گی" خواهید خورد.


      من بعنوان کسی که در انقلاب شرکت داشتم, به ان انقلاب افتخار میکنم که توانست بساط یک دیکتاتوری دست نشانده و مشتی خائن و دزد تاج بسر را از سر ایران کم کند.
      حکومتی که آنقدر خائن است که در آخرین روزهای بقایش بر ایران, بدستور ارباب آمریکایی آخرین خیانتش را هم به ایران و ایرانی کرد وقوای سرکوب را دو دستی به خمینی تحویل داد, تا با ان به سرکوب مردم بپردازد.

      از وطن پرستی شاهان پهلوی هم بعنوان مشتی از خروار, همین بس که هیرمند و بحرین را به امر و دستور اربابان غربی شان از خاک ایران جدا کردند

      حذف
  2. آها اینرا هم اضاف کن اتفاقا بنده شناسایی ام در مورد هلندی که تو هستی بیش از تو هست زیرا در سال 12 ماه حداقل رفت وآمد میکنم در این کشور دارای سیستم پادشاهی که اتفاقا هنوز هم با خاندان پهلوی رفت وآمد دارند وشک نمیکنم که با هلندی ها که رفت وآمد میکنی دستمالت را به دست میگیری وخ شاه فقد را نزد هلندی ها میمالی وافتخار میکنی.جناب سبز الدوله پشمالوی دموکلاسی خواه

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. «« در مورد هلندی که تو هستی »»
      .
      والا منکه هلند زندگی نمیکنم !!! هر کسی هم من وبلاگ من یا حساب یوتوبم یا حساب بالاترینم را کمی بالا پایین کند ، بخوبی متوجه میشود که من ساکن کدام کشور هستم !
      .
      «« اتفاقا بنده شناسایی ام در مورد هلندی که تو هستی بیش از تو هست زیرا در سال 12 ماه حداقل رفت وآمد میکنم »»
      .
      نه اصلا فکر نمیکنم که شناخت کسی که سالی 12 ماه به هلند رفت و آمد میکند ، از کسی که ساکن هلند باشد ، بیشتر است !
      .
      «« هلند دارای سیستم پادشاهی است »»
      .
      خوب این هم از همان شناخت شماست ؟؟؟!!!!! آقا جان ، پادشاهی هلند کجا و پادشاهی پهلوی کجا !
      .
      نخست اگر نمیدانید بدانید که کشور هلند مانند بسیاری دیگر از پادشاهی های جهان بوسیله دربار اداره نمیشود بلکه بوسیله احزاب سیاسی و مجلس آن کشور اداره میشود و هر چه حزب سوسیالیست بیشتر رای بیاورد ، در آن چهار سال ، وضع مردم بهتر است و مالیاتها پایین تر و هر چه احزاب راستی رای بیاورند ، وضع مردم در چهار سال بدتر میشود و قیمتها بالا میرود !
      .
      پس بیخودی پادشاهی کشورهای اروپایی را با حکومت استبدادی پهلوی ، مقایسه نکن !
      .
      «« که اتفاقا هنوز هم با خاندان پهلوی رفت وآمد دارند »»
      .
      جدی ؟؟؟!!! وای وای وای چه بودیم و چه شدیم !!! واقعا باعث افتخار هستش و باید یک رقص و پایکوبی راه بیاندازیم ! عجب افتخاری نسیب ملت ما شده !!!
      .
      «« وشک نمیکنم که با هلندی ها که رفت وآمد میکنی دستمالت را به دست میگیری وخ شاه فقد را نزد هلندی ها میمالی وافتخار میکنی »»
      .
      نباید هم شک کنی چون تو همچین خانواده ایی بزرگ شدی که جد اندر جد در حال دستمال یزدی کشی بودید و خیال میکنی که همه مانند خودت و دوستان سلطنت طلبت ، خودشان را غلام زاده و نوکر و چاکر و خانه زاده اربابان حاکم میدانند ، بلکه یک کیک و ساندیسی دستمزد بگیرند و برای ولی نعمتشان دم تکان دهند !!!
      .
      «« و افتخار میکنی »»
      .
      یک حکومت مستبد که احزاب سیاسی را بست ، در مجلس را گل گرفت ، آزادیخواهان را دستگیر و شکنجه و اعدام کرد ، استان چهاردهم ایران را به اعراب بخشید ، رودخانه هیرمند را به افغانستان بخشید ، پول های بی زبون ایران را به کشورهای بیگانه بخشید ، حسابهای بانکی خودش را تا خرخره پر کرد ، چه افتخاری دارد ؟؟؟؟!!!!
      .
      اگر این کارها مایه افتخاره ، پس باید به خمینی و خامنه ایی هم مفتخر باشی !
      .
      «« جناب سبز الدوله پشمالوی دموکلاسی خواه »»
      .
      این هم از ادب و شعور یک سلطنت طلب !!!
      .
      .
      قابل توجه کسانی که شناخت درستی از « دوران طلایی پهلوی » ندارند !
      .
      http://666sabz.blogspot.be/2015/06/blog-post_22.html
      .
      برو این برگه وبلاگم را نگاه کن و تا میتوانی به خاندان پهلوی افتخار کن !
      .
      من نیم درخور این مهمانی .... گند و مردار تو را ارزانی
      .

      حذف
  3. جز کس گفتن کار دیگه ای بلد نیستی پسر همون پدری بنی صدر بی ناموس همونی بود که مملکت داشت دو دستی میداد به صدام پدرت هم کاسه لیس همون گه بود

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بنی صدر ؟؟؟!!!!
      .
      آقا جان ، شما خودت را به یک روانپزشک نشان بدی ، بدک نیست !
      .
      شما مانند بسیاری از سلطنت طلبان به « توهم بنی صدری » دچار شدید !
      .
      برای روشن شدن قضیه :
      .
      ماجرای باقالی پلو ، دندان شکسته ، صاحب رستوران و بنی صدر
      .
      http://666sabz.blogspot.be/2013/08/blog-post.html
      .

      حذف
  4. ۶۶۶ عزیز
    اینطور که معلومه, این جوک ها رو حتما باید بگی که طرفداران استبداد آریامهری رو یکوقت یابو برنداره که گویا ایران در زمان رضا قلدر و گرگزاده اش بهشت برین بوده و این "ملت ناسپاس"!!!!! از زور شکم سیری و خوشی انقلاب کردند! دستت درد نکنه که آب توی لونه موریانه های استبداد پرست پهلویچی ریختی.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. .
      هم میهن گرامی درود بر شما
      .
      میبینید که انصار شاه الله چه جوری برای یک جوک ، قیصریه را به آتش میکشند ؟!!!
      .
      این حضرات ، حتی تحمل یک جوک را هم ندارند ، آنوقت با کمال وقاحت دم از آزادی و آزادی بیان در حکومت های پهلوی اول و دوم میدهند و وعده آزادی و آزادی بیان در حکومت پهلوی سوم میدهند !
      .
      بزرگان ایرانزمین از دیرباز فرموده اند :
      .
      سالی که نکوست از بهارش پیداست .... نوع حکومت از ایل و تبارش پیداست
      .
      .
      http://666sabz.blogspot.be/2012/10/blog-post_24.html
      .

      حذف