۱۳۹۵ بهمن ۲, شنبه

آیا ریزش ساختمان پلاسکو طراحی شده بود ؟! + فیلم



پس از فاجعه آتش سوزی و ویران شدن ساختمان پلاسکو ، نظریه ایی در فضای مجازی در حال پخش شدن است که خبر از بمبگذاری در ساختمان پلاسکو را میدهد.



دلیل این شایعه هم این است که در زمان ریزش ساختمان ، گرد و خاکی از طبقه های زیرین دیده میشود و همین امر باعث شده که برخی این را به پای بمبگذاری و انفجارهای حساب شده بگذارند.



نخست باید یک مثل کهن فارسی را یادآورم شوم که میگوید : « به یکی گفتند که خرس رفته بالای درخت تخم گذاشته ، گفت از این دم بریده هر چه بگی برمیاد ! » !



منظور این است که از جمهوری ننگین اسلامی هم هر کاری برمیاید ولی استناد بر فیلمهای ارائه شده از ریزش ساختمان پلاسکو ، همچین ذهنیتی را به من نمیدهد که  بمبگذاری در کار بوده است.



نحوه بمبگذاری بدین گونه است که در ستونها و دیوارهای نگه دارنده باید سوراخهایی ایجاد شود و مواد منفجره را در این سوراخها بگذارند !



با این حساب که آتشسوزی و ویران شدن ساختمان در روز پنجشنبه ( ۳۰ دی ) اتفاق افتاد ، پس اگر قرار بود که در ستون ها و دیوارهای نگه دارنده بمبگذاری شود ، لازمه اش این بود که دست کم روز پیشش این کارها انجام گیرد ، یعنی روز چهارشنبه که یک روز کاری است.

خوب با آن همه کارگر و مغازه دار در ساختمان آیا اشخاصی میتوانستند وارد مغازه ها شده و دیوارهای نگه دارند و ستونها را با مته سوراخ کنند و مواد منفجره کار بگذارند و بروند و صدایی هم از کسی بلند نشود ؟!


باید در نظر داشته باشیم که تیرآهنها از جنس پولاد هستند و برای ذوب شدن آنها ، به دمای 
۱۴۰۰ درجه نیاز است ولی از دمای ۶۵۰ درجه به بالا ، تیرآهنهای پولادی استحکام خود را از دست داده و انعطاف پذیر میشوند و همین امر باعث میشود که فشاری که از طبقه های بالایی بر رویشان است را تحمل نکرده و خم شوند و دقیقا در مفصلها ، یعنی نقطه هایی که تیرآهن به یکدیگر پیچ و مهره و جوش داده شده اند ، از هم میپاشند و آجرها و بتونهایی که در این محل ها قرار دارند فرو ریخته که گرد و غبار بسیاری را ایجاد میکنند یعنی چیزی که ناظران به انفجار تعبیر کرده اند !

با در نظر گرفتن به اینکه هر طبقه به طوری طراحی شده که وزن محدودی را تحمل کند ، هر طبقه که به طبقه پایینی سقوط میکند باعث شده که آن طبقه هم به طبقه زیرین آوار شود و هر طبقه که به طبقه زیرین فرومیریزد وزنش به صورت تصاعدی بالا میرود و باعث میشود که ریزش تا طبقه همکف ادامه یابد !


هم میهنان گرامی در نظر داشته باشند که در ماجرای 
۱۱ سپتامبر نیز همین نظریه بمبگذاری مطرح شد ولی تا کنون ثابت نشده است.

شما را به دیدن این ویدیوها از ریزش برج های دقلوی نیویورک دعوت میکنم !



.


.
در این ویدیو با استفاده از برنامه های کامپیوتری ، ریزش برج های دقلو شبیه سازی شده که به فهمیدن چگونگی ریزش آن کمک میکند !

.


.


.

و در آخر ، برای بازماندگان کشته شدگان در این فاجعه ، شکیبایی آرزو میکنم.


.

در همین راستا :




خاطراتم یکی پس از دیگری فرومیریزند !
.

گوشه ایی از نمای درونی ساختمان پلاسکو در سال ۱۳۴۱
.

ساختمان پلاسکو ۱۳۴۱ !
.

امامی که نتونه آتیش یه ساختمون رو خاموش کنه ، همون بهتر که بره لای جرز دیوار !





.

.


.


۱ نظر: