۱۳۹۹ آذر ۱۲, چهارشنبه

نامه سفارت جمهوری اسلامی در برلن به وزارت خارجه آلمان پس از دستگیری اسدالله اسدی

 

نامه وقیحانه سفارت جمهوری اسلامی در برلن به تاریخ ۲۲ تیرماه ۱۳۹۷ ( ۱۲ روز پس از دستگیری اسدالله اسدی مامور وزارت اطلاعات رژیم در نقش دیپلمات پس از تحویل دادن بمب به زوج امیر سعدونی / نسیمه نعامی در لوکزامبورگ برای انفجار در گردهمایی مجاهدین در فرانسه که در حین بازگشت به اتریش در خاک آلمان دستگیر و زندانی‌شده بود )



سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین با اظهار تعارفات خود به وزارت خارجه جمهوری فدرال آلمان ، احتراماً اشعار می‌دارد :

آقای اسدالله اسدی رایزن سوم سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش که در هنگام مراجعت به محل مأموریت خود در وین از طریق قلمرو آلمان توسط پلیس در شهر شافن بورگ دستگیرشده است و درحال حاضر در زندان شهر وورتسبورگ قرار دارد در ملاقات خود با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در مونیخ اظهار داشته است :

در شب اول دستگیری نامبرده بدون هرگونه لباس و در یک زیرزمین زندانی و به درخواست‌های وی برای دادن لباس یا افزایش دمای محل توجهی نشده است. وی در حال حاضر در یک سلول انفرادی در بخش زندانیان روانی و تحت نظارت چند دوربین در سلول وی قرار دارد که موجبات شکنجه روحی وی را فراهم آورده است و نامبرده به دکتر دسترسی ندارد. در هنگام انتقال وی به دادگاه بر دست و پای وی دستبند بسیار محکمی زده‌اند که موجب درد پا و دست وی شده است و مأمورین متأسفانه در برابر درخواست نامبرده برای شل کردن دستبندهای وی نسبت به محکمتر کردن آنها برای فشار بیشتر اقدام نموده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران مؤکدا از دولت جمهوری فدرال آلمان می‌خواهد تا دستور لازم در خصوص برخورد مناسب با آقای اسدی حسب مقررات حقوق بشری و همچنین تمهیدات لازم برای آزادی دیپلمات ایرانی و کمک به مراجعت نامبرده به وین محل مأموریت وی حسب مفاد کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ وین به ‌ویژه ماده ۴۰ در اسرع وقت معمول دارند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در برلین فرصت را مغتنم شمرده و احترامات فائقه خود را به وزارت خارجه جمهوری فدرال آلمان تجدید می‌نماید.

وزارت خارجه جمهوری فدرال آلمان

اداره ۳۱۱-۵۰۶




در همین راستا :

مهرداد عارفانی « یاری » که تو زرد از آب درآمد !
https://666sabz.blogspot.com/2020/11/blog-post_28.html

.

.




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر