۱۳۹۴ بهمن ۲۶, دوشنبه

دروازه های تمدن پهلوی !


ایران در زمان پادشه خوبان به دروازه های تمدن رسیده بود و اگر شورش پنجاه هفت نبود ، چه بسا که از دروازه های تمدن هم گذشته بودیم و به کائنات رسیده و با پنج تن دمخور میگشتیم !

پنج تن راس راسکی ها ، نه از این پنج تن هایی که خمینی و خامنه ایی ازش دم میزنند ! بلکه از اون پنح تن هایی که الهام دهند حاج محمد رضا شاه در انقلاب شاه و مردم بودند !

این ویدیو را نگاه کنید تا بفهمید که دروازه های تمدنی که شاه و شهبانو و انصار شاه الله ازش دم میزدند چه بوده !

براستی که شورشی های پنجاه و هفتی لیاقت نداشتند ، نمک خوردند و نمکدان شکستند !


نخستین اجرای یاردبستانی با صدای فریدون فروغی








ملهم : الهام شده و در دل افکنده شده. آنکه بدو الهام شده است.

درصورت بیان « سرچشمه » و پاک نکردن 666
بهره بردن از عکس ها ، فیلم ها و مطالب این وبلاگ آزاد میباشد





توضیح کوچک :




به پیشنهاد و درخواست یکی از دوستان ، برآن شده بودم که دیگر کاری به کار استبداد پهلوی و کاسه لیسان درباری نداشته باشم و همه هم و غمم را در راستای افشای استبداد آخوندی بگمارم.



ولی متاسفانه میبینم که وقتی به استبداد پهلوی کاری نداشته باشیم ، حضرات شاه اللهی که میدان را برای تاخت و تاز خالی میبینند ، شروع میکنند به تحریف تاریخ و شایعه پراکنی تا بلکه از نمد پوسیده آخوندی برای استبداد منقرض پهلوی ، کلاهی بدوزند.



بزرگان ایرانزمین از دیرباز میفرمایند :



ترحم بر دیکتاتور پرستان .... ستمکاریست بر مردم ایران








در همین راستا :




دو روی یک سکه !

  .



مدال کارخانجات ایران ناسیونال و یادبود امام علی در سال 1337 


  .


سکه طلا در سال 1349 مزین به تمثال مبارک پادشه اسلام پناه در حال زیارت !


  .


سکه نقره بمناسبت میلاد امام رضا در سال 1339



قابل توجه کسانی که شناخت درستی از « دوران طلایی پهلوی » ندارند !
https://666sabz.blogspot.be/2015/06/blog-post_22.html

.

جایگاه ویژه کودکان در زمان محمد رضا شاه ! 
http://666sabz.blogspot.be/2015/06/blog-post_10.html.

.

زندگی مجلل یک کارگر ساده در زمان پادشه خوبان !

.

عکسهایی از تهران در سالهای آخر سلطنت پهلوی !

.

تفاوت جایگاه کودکان در زمان شاه و زمان حال !
https://666sabz.blogspot.be/2015/11/blog-post_73.html

.

  .



۴ نظر:

  1. روزی من وپدرم در شهرستانی در حال گردش بودیم من نق میزدم وپدرم به روی خودش نمی آوردتارسیدیم جلودادگسترمن نمی توانم آنچه را به چشم میدبدم باور کنم و بخوبی تجسم نمایم بکی باسینی حلواآندیکری باصدای نا هنجار لبو ودیگری باقلا وددیگر آش وخلاصه مردم هم آنچه را نمی خوردند در جوی بی آب خشک سرازیر می کردندبوی گند چنان منزجر کننده بود که من بیهوش راهی بیمارستان تا دوروز شدم وقتی علت اینکار را از پدرم یرسیدم گفت برای ثبت در کنابچه انشابنویسی تا حقیقت تمدن بزرگ را برایی آینده گان درجلو ساخنمان اجرای قانون را بدانند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. هم میهن گرامی ، درود بر شما

      سپاس برای نظری که گذاشتید.

      من در زمان پهلوی بچه بودم ولی برخی از حقایق را به خوبی به یاد دارم.

      سلطنت طلبان خیال میکنند که با چهارتا عکس بی کینی و مینی ژوبی از زمان شما میشود مردم را گول زد و استبداد پهلوی را در زرورقی پیچیده و دوباره تحویل ملت بزرگ ایران داد !


      شاد و تندرست باشید

      پاینده ایران


      حذف
  2. 666 عزیز
    بی هیچ تردیدی هیچ جنبش اجتماعی به بزرگی ، شکوه ، تاثیر گزاری و عمق مشروطه در ایران نبوده است.
    نه جنبش مانی ، نه مزدک ، نه جنبش ملی خرم دینان ، نه سربداران و ...
    نه اینکه این جنبش ها کم اهمیت بودند ، نه بلکه به بزرگی و شگرفی مشروطیت نیستند چون مشروطیت برای مردم ایران توامان آزادی و دموکراسی را هجی کرد.
    اما اینکه بخواهیم دلیل اصلی کند بودن حرکت مشروطه و نه شکست آن که شکست برای مشروطه به دلیل فرآیندی بودن آن در جوامع کاملا بی معنیه ، ذکر کنیم ابتدا باید تعاریف عناصر درونی مشروطه را بشناسیم و اولین تعریف مربوط به آزادی است ، آزادی در ساده ترین تعریف شناخت حق خود و احترام به حق (( دیگران )) است.
    بعد از ظهور صفویه و تحمیل شیعه قزلباشی با ضرب شمشیر و بعد از آن هجوم ملایان شیعه از عراق ، لبنان و سوریه ، ایران تغییر کرد یعنی روح تساهل و تسامح تاریخی مردم در هم کوبیده شد و خرافات ، عدم تحمل و ریا کاری و ... جای آن را گرفت.
    برای کند بودن روند مشروطه باید عمیق تر مطالعه کرد در کشورهایی که دین به مثابه یک ایدئولوژی عمل میکند روند آزادی و دموکراسی کند است و جایی که دین ، اسلام و زواید آن باشد ، این روند نا امید کننده است.
    نه رضا شاه در کند بودن دموکراسی مقصر بود و نه پسرش که معتقدم خاصه شخص رضا شاه در امتداد مشروطه است و نه در مقابل آن. او با کاست های قدرت در ایران در افتاد که بزرگترینش همین آخوندها بودند و قضایای گوهرشاد را شنیده اید و به شکل تحسین بر انگیزی به توسعه نظام آموزش و مدرنیزاسیون کشور پرداخت ( البته بی تردید اشتباه هم داشت که بزرگترین آن اشتباه تضعیف ابزارهای دموکراسی بود که بحث در مورد آن در اینجا نمی گنجد ) اما بعد از اسلام معتقدم هیچ شخصی به اندازه رضا شاه ایران را به جلو حرکت نداد.فقط همین کشف حجابش و بیرون کشیدن زنان از پستوی جهل و خرافه به همه اصلاحات رجال ایران بعد از اسلام می ارزد که امروز می بینم در خاورمیانه زنان ایران با فاصله ای زیاد از بقیه زنان جلوترند.
    اگر حکومت پهلوی عامل مقابل با مشروطه بود نا گزیر بعد از فروپاشی اش باید قانون اساسی دموکراتیک نوشته میشد که می دانیم در مجلس موسس اول همه روشنفکران از سحابی و مهندس بازرگان و ... بودند ولی می بینیم همین روشنفکران قانون اساسی مشروطه که بسیار مترقی است را تبدیل به یکی از مرتجع ترین و عقب مانده ترین قوانین جهان کردند.
    666 عزیز
    باید بفهمیم شیعه قزلباشی صفویه چیست.ریشه مشکل جای دیگریست.

    پاسخحذف
  3. نیروی سبزتون (همون گوش درازان همیشگی) که تو تهران رفتن به امثال مطهری رای دادن، ملت ایران خودش از استبداد سابق و فعلی باخبره ،نیازی به اراجیف شما خایه مالای ماله کش نداره.برو کون بده

    پاسخحذف