۱۳۹۳ اردیبهشت ۲۳, سه‌شنبه

نگرشی متفاوت به برگه فیس بوکی « آزادی های یواشکی زنان در ایران » و اعتراضات اخیر انصار حزب الله بر علیه بد حجابی !

.
.


راستش را بخواهید من نه مفسر سیاسی هستم و نه غیبگو و نه زبانم لال مخالفتی با آزادی های اجتماعی و سیاسی دارم ولی این برگه فیس بوکی « آزادی های یواشکی زنان در ایران » یک جورایی من را قلقلک میدهد و پیدایش این برگه را بی ارتباط با قشقرق بازی اخیر انصارحزب الله در اعتراض به بدحجابی یا برهم زدن کنسرت در یزد ، نمی بینم !

نه از این لحاض که این حرکت انصار حزب الله ، پاسخی است به این برگه فیس بوکی و یا بر عکس ، بلکه هر دوی اینان را همسو و مکمل هم میدانم !

حالا چرا ؟!

نخست - چند سال پیش که با برخی از جوانان ایرانی درباره جنبش سبز گفتگو میکردم برخی از جوانان و بویژه بانوان میگفتند که نمیتوانند در این تظاهراتها شرکت کنند چون از شناسایی شدن و اخراج شدن از دانشگاه میترسند ! یا میگفتند که تو در ایران نیستی ، اینجا آدم به همسایه خودش هم اعتماد ندارد ! آنوقت چطور میشود باور کرد که یک سری از بانوان ، عکسهای بدون حجاب خود را در معرض دید همگان بگذارند و تازه توضیح دهند که کجاها میروند و چه کارها میکنند.

دو – بیشتر بانوان ایرانی ، عکسهای فیس بوک خود را تنها برای دوستان و آشنایان خود باز گذاشته اند ، آنوقت چطور میشود که یوهویی عکسهای بدون حجاب خود را در یک برگه فیس بوکی ، بدون مخفی کردن چهره خود و بدون هیچ ترسی از شناخته شدن ، بگذارند !

سه – چطور میشود کسانی که در گردهمایی آب پاشی شرکت کرده بودند ، پس از یکی دو روز بجرم هنجار شکنی دستگیر شدند ولی این بانوان آزادانه عکسهای بی حجاب خودشان را پخش میکنند و کسی هم بهشان نمیگوید باقالی به چند است !

اصلا این بانوان چگونه به این برگه اعتماد میکنند و عکس های بی حجاب خود را به اشتراک میگذارند !

برای همین ، من این برگه فیس بوکی را بی ارتباط با حرکات اخیر انصار حزب الله نمیبینم و گمان می کنم که این دو حرکت ، یک بازی سیاسی دیگر جمهوری ننگین اسلامی است. حالا پشت پرده چه خبر است و هدف چیست ، باید اندکی صبر کرد تا مشخص شود.

ولی بنظر میرسد که هدف این است که از بغض اصولگرایان ، ملت بپرند در بغل اصلاح طلبها !

البته امیدوارم که اشتباه کنم و هیچ کاسه ایی ، زیر نیم کاسه نباشد !


۲ نظر:

  1. هرکی میترسه یعنی احمق و بیشعور و مغز فندقیه ! و بهتره که بمیره و ترسش رو با خودش به گور ببره !

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شهروز جون ،

      تو خودت چرا هر روز با یک نام و عکس تازه وارد میدانی میشی و هیچگاه نام و چهره ایی واقعی خودت رو آشکار نمیکنی ؟؟؟!!!!

      حذف