۱۳۹۲ مهر ۹, سه‌شنبه

توهین و تحقیر ارتش در زمان شاه + سند !

.
در تاریخ هشت بهمن هزار و سیصد و نود خورشیدی ، خاطره ایی از ارتش شاهنشاهی بیان و در چند سایت اینترنتی درج کردم که طبق معمول با حاشا و توهین و تهمت های بیشماری از سوی انصار شاه الله روبرو شد !  

.
در ارتش بخشنامه ایی شده بود که نظامیان باید به علاوه دست شاه و شهبانو، دست ولیعهد را هم ببوسند !
.
صدای مخالفتهای برخی از ارتشیان به شاه ابلاغ شد ، چون برخی از ارتشیان بر این عقیده بودند که بوسیدن دست شاه و شهبانو جنبه سمبولیک دارد ولی یک تیمسار یا سپهبد با آن سنش که نمیتواند دولا شود و دست یک بچه را ببوسد !
.
شهبانو فرموده بودند : تازه شانس آوردند نگفتیم که پای ولیعهد را ببوسند !
 
.
برای مثال آقایی در پاسخ اینچنین نوشت :
 دروغ بزرگ تر از این ندیم چرا؟ نمیدونم چرا قصد دادرید این خانواده را با دروغهایمان محکوم کنیم من یک افسر گارد شاهنشاهی هستم و از سال 1348 هم در خدمت ارتش و بخصوص خانواده پهلوی پدرم هم اجودان این خاندان بود ولی چنین دروغی را تا کنون ندیده بودم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
.
و آقایی دیگر اینچنین نظر داد :
بی سند حرف زدن و دروغ پردازی کردن نه سخت است و نه مالیاتی بر آن وارد است!
شما به گمانم آنقدر پول دارید که بیکاری به مغزتان زده و این اراجیف را می نویسید.
خجالت بکشید! 


و البته دشنامهای رکیکی که از بازگویی آنها معذورم !
.

ولی از آنجایی که خورشید همیشه پشت ابر نمی ماند و بالاخره یک شاهد از غیب میرسد ، امروز بر حسب اتفاق چشمم به یک روزنامه قدیمی چاپ ترکیه افتاد و دیدم به به چه عکسی چاپ کرده !

یک ارتشبد ، یعنی بالاترین مقام ارتش که بقول بعضی ها ، پنجمین ارتش جهان بود ، دولا شده و دست ولیعهد یازده ساله را دو دستی گرفته و میبوسد !

آیا تعظیم کردن یک ارتشبد ، آنهم در حال خدمت و با لباس نظامی ، در برابر بچه یازده ساله و بوسیدن دستش ، تحقیر و توهین به کل ارتش نیست ؟!

اگر ارتش ایران یک ارتش ملی بود و نه یک ارتش فرمایشی بله قربان گو ، آیا در برابر چهار تا آخوند کوتاه میامد ؟!

آنهایی که از بامداد تا شب ، ذکر « ملت نمک نشناس » ، « خلایق هر چه لایق » ، « از ماست که برماست » و و و از دهانشان نمیافتد و راه و بیراه درد و بلای خاندان پهلوی را بر سر ملت بزرگ ایران میکوبند ، در کدامیک از کشورهای دمکراتیک جهان دیده اند که یک مقام عالی رتبه دولا شود و دست بچه ایی را ببوسد صرفا بخاطر اینکه پدرش فلان یا بیسار کاره است ؟!

پاسخ این پرسشها را انصار شاه الله ، بدون شک با فحاشی هایشان خواهند داد !
.
.
.
برای بزرگتر دیدن عکس
 انگشت رنجه بفرمایید و رویش کلیک کنید
  


.
.
برای آگاهی بیشتر از درجات ارتش در زمان شاه :  


1 - سربازيكم
2 - سرجوخه
3 - گروهبان سوم
4 - گروهبان دوم
5 - گروهبان يكم
6 - استواردوم
7 - استواريكم
8 - ستوان سوم
9 - ستوان دوم
10 - ستوان يكم
11 - سروان
12 - سرگرد
13 - سرهنگ دوم
14 - سرهنگ
15 - سرتيپ
16 - سرلشگر
17 - سپهبد

18 - ارتشبد


.
.
.
در همین راستا

.

توهین و تحقیر ارتش در زمان شاه + سند !
http://666sabz.blogspot.be/2013/10/blog-post.html

.

دیسیپلین در ارتش شاهنشاهی + سند !
http://666sabz.blogspot.be/2012/02/blog-post_07.html

.

حکومت ارباب رعیتی پهلوی !
http://666sabz.blogspot.be/2014/04/blog-post_4490.html

.

حکومت ارباب رعیتی یعنی این !
https://www.youtube.com/watch?v=-NduJwr7jVU



پاسخی به هادی خرسندی برای شعر « پیش از اینها ارتشی دولا نبود »
https://666sabz.blogspot.be/2014/06/blog-post_7.html


.

.

 


۸۸ نظر:

  1. بله حرف شما کاملا صحیح و بوسیدن دست هم کار خیلی ناشایست. ولی حالا صد سال بشینیم و بزنیم تو سر هم دیگه که شاه خوب بود یا بد بود. چه دردی از ما دوا میکنه???
    الان هفتاد ساله داریم میزنیم تو سره همدیگه که مصدق خوب بود و درست میگفت یا شاه. خوب کجا رو گرفتیم تا حالا???
    بس کنید از این ملا لغتی بازی ها.
    میرید میگردید بعد از سی و پنج سال یه عکس پیدا میکنید. و شروع میکنید جنجال درست کردن. که چی?
    هر حکومتی در دنیا ایرادهای خاص خودش رو داره.
    همین امریکا و انگلیس و حتی سوییس و ژاپنش هم ایراد دارند.
    چیزی که مهمه معدل یک رژیم هست.
    که خداییش از هر بچه ای بپرسی بهت میگه:
    خدماتی که اون پدر و پسر به این مملکت کردند هیچکس در ایران نکرده.
    همین بسه. حالا اگر چهارتا ایراد هم داشتند اشکال نداره. فدای سرشون.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. .
      فدای سرشون ؟؟؟!!!!
      .
      مقصر اینهمه بدبختی امروز ما همین استبداد پهلوی است ، اونوقت شما میفرمایید فدای سرشون ؟!
      .
      کشت و کشتار جوانان و آزادیخواهان و دگر اندیشان و حیف و میل کردن سرمایه ها ملی ، لو دادم استان چهاردهم ( بحرین ) و رودخانه هیرمند ، ساخت و پاخت با جاسوسان انگلیسی و آمریکایی و کودتا بر علیه دولت قانونی و مردمی مصدق و یک ملتی را به خاک سیاه نشاندن و سپس خود و خانواده با چمدانهای پول فلنگ رو بستن ، همه اینها فدای سرشون ؟!
      .
      عجب !!!

      حذف
    2. قربونت اول وآخرش همینه که گفتی . خدا رحمتشان کند

      حذف
    3. .
      خدا همه دیکتاتوران را بیامرزه و با جد بزرگوار شما محشور کنه
      .
      از جمله آتیلای خون آشام ، چنگیز خان ، استالین ، هیتلر ، فرانکو ، پینوشه ، محمد رضا شاه ، خمینی و و و
      .

      حذف
    4. دوست عزیز حساسیت شما قابل ستایش هست ولی واقعیات تاریخی با احساسات ما تفاوت دارند.
      بحرین خیلی قبل تر از کشورهای دیگر و حتی قبل از افغانستان عملا از سال ۱۷۸۳ میلادی از ایران جدا شده و به دست خاندان آل خلیفه و تحت الحمایه بریتانیا اداره می‌شد. و پادشاه کنونی بحرین دهمین نسل از سلسله پادشاهان خاندان آل خلیفه می باشد.
      ادعای حاکمیت ایران بر بحرین فقط سنگی بود که رضا شاه در تاریکی انداخت تا امتیازی از غرب بگیره که در آخر در زمان پسرش موفق شدند 3 تا جزیره را به این بهانه بگیرند.

      جهت مطالعه بیشتر:

      http://rostamfarokhzad.blogspot.com/2012_08_01_archive.html


      حذف
    5. پدر ملت ایران اگر این بی پدر است برچنین ملت و روح پدرش باید رید
      (میرزاده عشقی)

      حذف
    6. هم میهن گرامی
      هم بحرین و هم آن سه جزیره که شما میفرمیاید متعلق به ایران بود !
      برای آگاهی شما :
      .
      جدایی بحرین از ایران از زبان نماینده ویژه ایران در همان موقع
      .
      http://www.youtube.com/watch?v=riUU8hugJcc
      .

      حذف
  2. تا بجایی که عقل ناقص بنده بعنوان کهنه سرباز ارتش شاه بیاد دارد چنین بخشنامه ای در کار نبود و یا اگر بود به واحد من ابلاغ نشده بود..اما مطلبی که بخوبی بیادم مانده آنکه در مراسم رسمی و یا حضوری برخی از افسران عالی رتبه به انجام چنین کاری مبادرت می کردند..عکسی که شما چاپ فرموده اید و مستند گفته خود قرار داده اید در مراسم جشن تولد ولیعهد گرفته شده است..عکس فردی که درحال بوسیدن دست است سپهبد نادر مقدم منش(اگر بدلیل کهولت سن اشتباه نکرده باشم) است که بتازگی رتبه بالاتری گرفته است..وی پس از انقلاب تیرباران شد...بنده در همان مراسم حضور داشتم...امیدوارم توضیح فوق مشگل گشا بوده باشد..موفق باشید و از بابت حوصله ای که در خواندن این مطلب می کنید متشکرم..

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. .
      هم میهن گرامی ،
      سپاس فراوان از شما برای توضیحاتتان
      پدر من هم ارتشی است و این خاطره را ایشان برایم تعریف کردند !
      عکسش هم که از غیب رسید :-)
      ولی اگر هم این دستبوسی بصورت خود جوش بوده باشد ، بایستی ممنوع اعلام میشد چون در ارتش احترام به درجه است و نه به اصل و نسب !
      چه برسد که یک سپهبد دولا شود و دست یک بچه را ببوسد !

      حذف
    2. به هر حال یه سپهبد مملکت داره دست یه بچه رو (هر کی میخواد باشه) میبوسه.

      حذف
    3. حیف نون اون پدر ارتشی که تو خوردی واینطوری جفتک پرونی میکنی اگه لیاقت وفهم وشعورداشتی الان گیر همچین رژیمی نیفتاده نبودیم

      حذف
    4. اگه خودت و اون پدرت یه کم فهم و عقل و شعور و شهامت داشتید و انقدر بزدل و بی بخار نبودید ، این ملت نمک نشناس ، اون الاحضرت شما را با تیپا از مملکت نمینداخند بیرون که حالا برای گرفتن پول مفت پناهندگی آواره کشورهای بیگانه بشید !
      .
      ولی خوب چه میشه کرد دیگه ، از یه بابای تریاکی ، بهتر از تو بعمل نمیاد !

      حذف
  3. شما مسائل را می خواهید تحلیل کنید و برایش سند می آورید ، من این را تحسین می کنم اما اینکه یک نفر(سپهبد) دلش بخواهد دست ولیعهد مملکتش را ببوسد (آنهم در بیش از 40 سال پیش با توجه به حال و هوای آن زمان) چه ربطی به تحقیر ارتش دارد دوست گرامی.ضمنا بر می گردم به حرف خودتان که شاه جنبه ی سنبلیک دارد و همین پسر یازده ساله ای که شما می فرمایید ولیعهد ایران است و از نظر سمبلیک قرار ست بعد ها شاه ایران بشود.البته من موافقم که اگر در بوسیدن دست اجباری در کار بوده ، کار درستی نیست ولی شما با این یک عکس که یک نفر دست آقای رضا پهلوی را می بوسد نمی توانی بگویی این سند تحقیر ارتش است !
    در آخر باید بگویم معلوم است حکومت شاه در 60 سال پیش که کارش را شروع کرد اشکالات و اشتباهاتی داشته ، آنهم در آن دهه های پر از مشکلات ، دیگر نیازی نیست وقتمان را بگذاریم و به دنبال نقص های آن تا قبل از 34 سال پیش برویم.باید نگاه کنیم که آن حکومت (شاهنشاهی) برای منافع مملکتش چه کرده ،که برای آن چه بسیار است سند هایی که نشان دهنده ی حقیقت است دوست گرامی.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. .
      هم میهن گرامی ، سخنان شما تا حدی درست و سنجیده است
      .
      ولی اگر شما قول بدهید که دیگر انصار شاه الله ، روزانه چندین بار درد و بلای خاندان پهلوی را بر سر ما نزنند و ملت بزرگ ایران را کور و کچل و شپشو و نمک نشناس و خلایق هرچه لایق و و و ننامند ، من هم قول میدهم که دیگر به استبداد منقرض پهلوی کاری نداشته باشم !

      حذف
    2. چشم من قول می دهم . اما هموطن گرامی همین کسانی که شما انصار... مینامید شاید رضا پهلوی نظراتشان را اصلا قبول نداشته باشد.چه کسی حق دارد ملت ایران را با این صفت ها خطاب کند.هر کس چنین حرفی بزند اول خودش را نفی کرده ، این افرادی که شما می گویید مگر غیر از اینکه شما را به یک بحث و جدل بیهوده به نفع دشمنان مشترکمان می کشانند ، سود دیگری هم دارند.مگر این اشخاص که نامشان انصار شاه است ! چطور اینقدر حرفشان که اصلا مشخص نیست چه کسانی هستند برای شما مهم هست اما به حرف شاهشان (رضا پهلوی) توجه نمی کنید . کدامیک از نظرات اینها(انصار..) را شخص آقای پهلوی تایید می کند.ما باید از این جنگ های روانی های داخلی که ما را از اتحاد دور می کند بپرهیزیم چون همگی به خوبی می دانیم که این تفرقه افکنی ها به سود کیست یا بهتر بگویم زیر سر کیست دوست گرانقدرم.

      حذف
    3. .
      هم میهن گرامی ، سپاس برای نظرتان که کمابیش با آن موافق هستم
      .
      ولی توجه داشته باشید که زمانی که انصار شاه الله دهن به فحاشی و تهمت باز میکنند ، متاسفانه سلطنت طلبان دیگر خاموش میشوند !
      .
      اتفاقا در این موارد است که سلطنت طلبان و مشروطه خواهان باید حساب خود را با این اشخاص جدا کنند ولی بجای تذکر به انصار شاه الله ، همراه آنان شده و آب به آسیابشان میریزند !
      .
      پس از من نوعی انتظار نداشته باشید که حساب انصار شاه الله را با دیگر سلطنت طلبان جدا کنم !
      .

      حذف
    4. همه ی حرف من نیز همین است که حسابشان را باید جدا کرد آفرین موافقم اما در عمل چطور؟ در هر صورت آنان با این جنگ روانی تفرقه انداخته و همین که شما را از موضوع اصلی منحرف می کنند باید با عرض تاسف بگویم پیروز شده اند.اگر عده ای هم خاموش هستند به خاطر اینست که می دانند بحث و جدل یا عکس العمل در مقابل اینها جز عقب گرد هیچ نتیجه ای ندارد دوست گرامیم.همه ی ما باید به عقاید یکدیگر حتی عقاید انصار.. احترام بگذاریم ولی آن کسی که بی مورد و با دلایل خاک خورده فحاشی می کند ، کمی فکر کنید که دلیل فحاشی اش چیست؟ فحاشی به یک عده که دور هم جمع شده اند برای رهایی.واقعا هدف او از فحاشی چیست در این عصر گفتگو و تبادل نظر؟...امیدوارم بهوش باشیم هموطن عزیزم.

      حذف
    5. هم میهن گرامی
      .
      سپاس برای توجه و نظرتان
      .
      همیشه شاد و خرم و تندرست باشید
      .
      پاینده ایران

      حذف
    6. درود بر تو و درود بر ایران زمین
      پاینده باد ایـــــــــــــران
      پاینده باد مردم ایــــــــــــران در هر کجای این کره خاکی

      حذف
    7. اگر دست بوسی مصداق کامل چاپلوسی نیست پس چیست؟ پاپلوسی در جوامع انسانی همواره ضد ارزش بوده و هست. فقط در جوامع فیودالی و عقب مانده و نظامهای دیکتاتوری هست که متملقان و دست بوسان از این روش برای دست یابی به مراتب بالای حکومتی استفاده میکنند و بعد تلافی این تحقیر را سر پایینی ها در می آورند. حالا هم دست بوسی متاسفانه وجود دارد و به نوعی توجیه میشود که افراد به دلخواه این کار را انجام میدهند در حالیکه هیچکس تا منافعی برای خود در نظر نداشته باشد دست دیگری را نمی بوسد .

      حذف
  4. جناب 666
    این شما هستی که میخواهی برای هر چیز مقصری تعیین کنی.
    مقصر بدبختی امروز ما پهلوی نیست. مقصر بدبختی های ما و استبدادی که بر سر ما رفته و میرود خود ما هستیم.
    عزیز دله برادر:
    دموکراسی را از بالا به پایین درست نمیکنند. دموکراسی از پایین به بالا باید درست شود.
    یعنی دموکراسی باید از خانواده ها که سلولهای تشکیل دهنده اجتماع هستند درست شود تا اینکه اجتماع خود به خود بعد از چند نسل دموکراسی را لمس کند.
    ما سالهاست به دنبال دموکراسی میگردیم حال انکه هیچکدام از ما در خانواده خود دموکراسی را رعایت نمیکنیم.
    مقصر این وضعیت نه قاجار است نه پهلوی و نه خمینی.
    مقصر خود ما مردم هستیم. مردمی که به جای حل مشکلات صد ساله نشستیم و میزنیم تو سر همدیگه که شاه بهتر بود یا مصدق.
    یا فلانی چرا دست فلانی رو بوسیده.
    درضمن پهلوی ملت ایران را به خاک سیاه نشوند عزیز.
    همین الان بعد از سی سال هر کاری که میحواهید در ایران بکنید از مسابقه فوتبال بگیر تا مسافرت با قطار و اتومبیل و هواپیما باید از ساخته های خاندان پهلوی استفاده کنی.
    برادر من ادم باید یکم واقع بین باشه وگرنه نمکدان شکستن خیلی اسونه.

    پاسخحذف
  5. شما چه به حكومت پهلوي كاري داشته باشيد ويا نداشته باشيد مردم ايران خيلي وقت است كه زمان ان خدا بيامرز ورد زبانشان شده و ديگر گول كساني را كه ميخواهند حواس مردم را از جنايت هاي جمهوري جهل جور و جنايت و جنون بطرف ديگري پرت كنند نخواهند خورد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. حکایت است که در جهنم عقرب جراره ایست که مردم از نیشش به مار غاشیه پناه میبرند !
      .
      این حکایت درست حکایت خدا بیامرز گفتن مردم برای محمد رضا شاه است !
      .

      حذف
  6. درجه‌ی کسی که دست ولیعهد رو می‌بوسد ارتشبد است نه سپهبد. دقت کنید که به جز دکمه دارای یک تاج و چهار ستاره است که می‌شود ارتشبد. اگر سه ستاره بود می‌شد سپهبد.

    پاسخحذف
  7. چیزی که من همیشه برای توضیح دلایل انقلاب ایران برای دوستان خارجیم مثال میزنم تا پی به ماهیت هر دو رژیم ببرند اینه که ملت ایران انقلاب کرد تا یک دیکتاتوری با هوش رو جایگزین یک دیکتاتوری احمق کنند

    پاسخحذف
  8. ادبیات شما مسخره هست . اگر قول بدهی؟؟!!
    ضمنا تا حد زیادی ملت ایران کور بوده اند . دیدن عکس آقا در ماه و ریش آقا در قرآن را نمی توان نادیده گرفت. ندیدن استبداد به مراتب واضحتر خمینی . نیازی نبود انیشتن باشی تا بفهمی خمینی هم مستبد و دیکتاتور است ( منظورم بعد از پیروزی انقلاب است) حتی جمعیت حاضر در مراسم تدفین خمینی بعد از بیش از یکدهه کشتار برای یک ملت شرم آور است .گروه های مخالف حکومت شاه هم اکثرا آزادی خواه نبودند نمونه اش کمونیست ها ، مجاهدین و اسلامگراها که حتی بعد از اقدام شرم آور گروگانگیری دیپلماتهای آمریکایی به شادی می پردازند . واقعیت اینه که بسیاری از مردم ایران در آن زمان خوب و بد را از هم تشخیص نمی دادند و چون انقلابی بودن یک مد روز شده بود آنها هم انقلابی شده بودند. شما مطمئن باشید اگر دیکتاتوری رضا شاه در برخورد با آخوندها و خرافات نبود امروز شاید وضعیتی همانند افغانستان یا عربستان داشتیم و زنان ما از همین حقوق حداقلی هم برخوردار نبودند. در برخی از مقوله ها مثل برخورد با معضل آخوند و خرافه هایی که ترویج میدهند، با من بمیری و تو بمیری نمی توان مشکلات را حل کرد . ضمنا سعی کنید مسائل را در چارچوب زمان بسنجید ، در مقایسه با سایر کشورها و سیستمهای حاکم بر آنها و مقایسه با زمان قبل و بعد . اگر بخواهیم مانند شیوه شما، ملا لغتی رفتار کنیم هر حکومتی پر از ایراد و اشکال است ولی مهم این است که در بازه زمانی مشخص یک برآورد منصفانه ارائه شود . ضمنا این که بقول شما عده ای شاه الهی فلان و بهمان کنند یا نکنند اصلا دلیل خوبی برای پرداختن یا نپرداختن به مطالعه دوره ای از تاریخ کشورمان نیست.

    پاسخحذف
  9. یه نظر من همین حرف ها باعث شد که مملکت ما به جایی که الان رسیده ایم برسد .در زمان شاه همه خودشان را با شاه وخانواده او مقایسه می کردند وبه قولی کثر شانشان میآمد اگر بخواهند دولاشوند وبر شاه تعظیم کنند ویا دست اورا ببوسند ومی گفتند نبایست فرقی بین شاه ودیگران باشد ولی به این نکته توجه نداشتند که این خود شاه بود که نظام ارباب ورعیتی را برچید وکار به جایی رسید که رعیت جای شاه را گرفت وحال همان ملت نه تنها حاضرند به دستبوسی آقا بروند بلکه معمولا دستمالی چفیه ای چیزی هم می دهند آقا تبرک کنند که احتمالا مریضشان شفا پیدا کند و من هم ازخداوند میخواهم که همه مردم ما راشفا دهد

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. .
      خوب است که ادبیات من مسخره است ولی مانند ادبیات شما مغلطه نیست !
      .
      شما علل بدبختی را ملت بزرگ و شریف ایران میدانید و بطور کل مقصر اصلی را فراومش کرده ایید !
      .
      برای یادآوری شما
      .
      1 - چه کسی مدعی بود که امام زمان را با چشم دیده ، از دست امام علی شربت نوشیده ، کمر بسته امام رضا است و ابوالفظل جانش را نجات داده ؟؟؟ محمد رضا شاه !
      .
      چه کسی دموکراسی و قوانین مشروطه را لگدمال کرد ؟؟؟ رضا و محمد رضا شاه !
      .
      چه کسی با جاسوسان انگلیسی و آمریکایی برای سرنگونی دولت قانونی و مردمی خود ساخت و پاخت کرد ؟؟؟ محمد رضا شاه !
      .
      چه کسی رودخانه هیرمند و استان چهاردهم یعنی بحرین را خودسرانه بخشید ؟؟؟ محمد رضا شاه !
      .
      چه کسی دستور قتل و زندانی و شکنجه شدن آزادیخواهانی مانند سرگرد سخایی ، سرتیپ افشارطوس ، دکتر فاطمی ، شاپور بختیار ، داریوش فروهر ، دکتر لاهیجی و و و را صدار کرد ؟؟؟ بازم محمد رضا شاه !
      .
      دیگر بس کنید ، 35 سال گذشته و شما هنوز برای توجیه کردن استبداد پهلوی ، نفی مردم میکنید و درد و بلای حکومت پهلوی را بر سر ملت زجر کشیده ایران میکوبید ؟!!!
      .

      حذف
  10. ببین رنگ سایتت رو عوض کن به بنفش. اخه بعضی ها تو ایران دوباره رنگ عوض کردن و از سبز اللهی شدن بنفش اللهی.
    همون هایی که عکس خمینی رو تو ماه دیده بودن الانم عکس روحانی رو تو بغل اوباما میبینن.
    الان دیگه سبز مد نیست بنفش مده.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. .
      والا من مانند شما طرفدار حزب باد نبوده و نیستم و تا بحال هم نون رو به نرخ روز نخورده ام و سر و سری هم آخوند جماعت ندارم.
      .
      ولی گویا شما نون رو به نرخ روز میخورید و مانند شتر مرغ ... ببخشید ، بوقلمون هر روز رنگ عوض میکنید ، پس شما را بخیر و ما را به سلامت !

      حذف
  11. Agha in ke arteshbod ast. Chahar setare ra molaheze nemifarmaeid!

    پاسخحذف
  12. .
    هم میهن گرامی دیگری هم همین را فرموده اند
    .
    سپاس از توجه و تذکرتان
    .
    البته مقام ارتشبد از سپهبد بالاتر بود !
    .

    پاسخحذف
  13. این آیین زشت با آمدن مغولان به ایران آغاز گردید و در ادبیات پارسی نیز اثر گذاشت . وگرنه شما در پسامند سنگ تراشیده های تخت جمشید و .... چنین گونه احترامی را نمی یابید . درود هخامنشی با دست راست همچو درود ارتشی امروز ، منتها نزدیک به ده سانتیمتر پیشاروی بینی بوده است . ایرانیان گذشته خود را مردم آزاده میدانستند و از دروغ گوئی و نوکر منشی بیزار بودند. شاه ، پادشاهی خودکامه بود که اجازه رشد استقلال شخصی به کسی نمیداد . برای همین با رفتنش آن کاخ بلورین ساختگی بسادگی فروپاشید . شاید بختیار میتوانست نقش موثری در برابر روحانیون بازی کند اما ارتشیان هرگز او را به بازی نگرفتند . او آخرین شانس ایران بود.

    پاسخحذف
  14. دمت گرم خوب زدی تو پوز این سلطنت طلب ها. این چند روز هی‌ دور گرفته بودند و به منتخب مردم توهین میکردند. ما باید محکم پشت دکتر روحانی بایستیم و اجازه ندهیم دوباره اینها مملکت را بگیرند. باید قدر این انتخاباتی که امروز در مملکت هست و مردم به حساب می‌آیند را دانست.

    سلام بر سه قهرمان ملی‌، مصدق و خاتمی و هاشمی

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. .
      اینهم یکی از ابتکارات و شیرینکاری های انصار شاه الله !
      .
      همینکه مصدق را گذاشته کنار 2 تا آخوند ، معلومه که منظورش چیه !
      .
      اینها از بس ملت بزرگ ایران رو بیشعور نامیده اند که دیگه به خودشان هم امر مشتبه شده که ملت هر دروغ و نیرنگی را باور میکنند !
      .
      ننگ بر ستمگر .... چه شاه باشه چه رهبر

      حذف
    2. دوست عزیز عکسی از مصدق در اینترنت هست که شما هم حتما دیده اید. ایشان تا کمر خم شده و دست ملکه ثریا را میبوسد. نظر شما راجع به این عکس چیست؟

      حذف
    3. هم میهن گرامی ،
      گویا شما متن را بدرستی نخوانده اید وگرنه پاسخ این پرسش را میگرفتید !
      بوسیدن دست یک خانم ، چه ملکه باشد و چه یک خانم عادی ، امری است کاملا جا افتاده و سمبولیک که در آن دوران رسم بود و هنوز هم در اروپا کما بیش اجرا میشود !
      .
      اما این موضوع فرق بسیار دارد با یک مقام عالی رتبه و با سن 50 سال که دولا شود و دست یک بچه 11 ساله را ببوسد !
      .

      حذف
  15. جناب ۶۶۶ سبز،

    به نظر من شما کمی‌ (فقط کمی) تند رفتید و داوری شما شتابزده است. شما نباید فراموش کنید که هر دوره‌ای و هر زمانی‌ آیین مخصوص به خود را دارد. نمی‌دانم این رسم از کی‌ رواج یافت ولی‌ روشن است که با مقیاس و معیار امروز هیچ رسم پسندیده‌ای نیست. ولی‌ را هم نباید فراموش کرد که اکثریت مردم ایران در دوران پهلوی از رفاه و آسایش نسبی‌ برخوردار بودند. حقوق کارگران به موقع پرداخت میشد، فرار مغز‌ها آن هم با این شدت نداشتیم، ارتشی‌ها اسکله اختصاصی نداشتند و قاچاق نمی‌‌کردند، زنان و دختران را خیابان مورد آذر و اذیت قرار نمی‌‌دادند، و بسیاری دیگر. حالا آیا آن رفاه و آسایش به آن دست بوسی می‌ارزید؟ نمی‌دانم. این را بگذارید هر کس برای خودش قضاوت کند.

    این را هم اضافه کنم من خودم در سال‌های ۱۳۵۰ افسر وظیفه بودم. و چنین بخش نامه‌ای نشنیدم. به خصوص که خوب یادم هست در آن دوران تمایلات سلطنت طلبی افسران جوان بسیار کم بود. خوب به یاد دارم که درجه یکی‌ از افسران گردان ما دیر شده بود (به دلیل چند ایراد حقوقی) و بیچاره در اوردوگاه شب‌ها عرق میخورد و از شدت عصبانیت به شاه و فرح و ولیعهد فحش رکیک میداد. پس آن که درجه ش را گرفت نیز هر چند وقت یک بار به شاه متلک میگفت. اگر چنین بخش نامه‌ای وجود داشت چنین شخصی‌ همان از آن خبر داشت.

    شاد باشید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. .
      سپاس برای توجه و نظرتان
      .
      البته که سگ حکومت پهلوی به جمهوری ننگین اسلامی میارزد ولی نباید علل به حکومت رسیدن خمینی را هم از یاد برد که همان دیکتاتوری 50 ساله پهلوی و بستن در احزاب سیاسی و قتل و زندانی و شکنجه کردن آزادیخواهان و دگراندیشان و از همه بدتر رواج اسلام در جامعه بود !
      .
      شاد و خرم و تندرست باشید
      .
      پاینده ایران

      حذف
  16. عزیز این مردم به تحریک امریکا و باز گذاشتن در تونستن انقلاب کنن وگرنه خوده این مردم حرومزاده ی و حروم لقمه باور نمیکردن که پیروز شدن . وقتی ارتش به کشور خیانت میکنه به دستور یه دولت خارجی باید مثل سگ به دست آخوند ها اعدام بشن و شدن .و وقتی مردم احمق از روی هاری و مستی انقلاب میکنن باید این بلا به سرشون بیاد . نه دین دارن الان نه قدرت و پول به این میگن عذاب الهی . 2 3 سالی دیگه با یک جنگ بهتر دستشون میاد کفر نعمت یعنی چی .
    و تو اگه بر این عقیده ای که شاه بی لیاقت تر از 35 سال این حکومت در( هر لحاظی . و طوری که مشخص اطلاعاتت هم خوبه) . چشمم داری میبنی که چی به چیه . باید بگم که متاسفانه مشکل در نطفه داری . به قول امام صادق مشکل از تو نیس از ماردت و اون مرد جوان و شتر و اون درخته .
    یه شاه اومد در این مدت ایران رو آباد کرد . اون موقعه کره جنوبی به ماقبطه میخورد می امدن ایران کارگری الان برو ببین ایران کجاست و کره کجاست . سامسونگ کجاست و هیچ ما کجاست . کشوری که باید اسمش با اسم ژاپن برابری کنه در کیفیت روی اجناس به گوهی هم نمیرزه .

    شاه مرد بود رضاخان مرد بود . ارتش ایران قوی و شایسته بود دست کسی رو هم ببوسه چیزی از قدرتش و اتحادش کم نمیکنه . تو هم اگه ته مونده این ارتش نبود خانوادگی زیر عربا بودی . شما ها فقط میخواید یه حرف بر خلاف جهت آب بزنید بگید بله ما هم هستیم و ما هم تجزیه و تحلیل بلدیم . خوشبختانه سران خائن اونم مثل گوسپند اعدام و سر بریده شدن تا بدونن نه امریکا جونشون رو میتونه بخره نه هویزر . تا شما باشین پشت بختیار رو خالی نکنید حیوون های تربیت شده امریکا . این حرف هام هم دلیل به مخالفت با خمینی نیس . خمینی آخرین مرد این کشور بود و رفت

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. .
      «« وگرنه خوده این مردم حرومزاده ی و حروم لقمه باور نمیکردن که پیروز شدن »»
      .
      به قول استاد بهرام مشیری ، کار دیکتاتور جماعت ، نفی مردمه !
      .
      عزیز من ، با توهین و فحاشی به ملت ایران نمیتونید برای استبداد پهلوی ، آبرویی بخرید !
      .
      -----------------------------------
      .
      «« تو هم اگه ته مونده این ارتش نبود خانوادگی زیر عربا بودی »»
      .
      بد نیست بدانید که پدر خود من هم یک ارتشی زمان شاهی بود که سه سال هم در جبهه بر علیه ارتش صدام جنگید و از این مرز و بوم دفاع کرد !
      .
      توهین و تهمت و فحاشی بس است ، کمی هم به ملت بزرگ ایران تکیه کنید !
      .

      حذف
  17. کار خیلی اشتباهی بود...حال برای برگشت با دوران طلایی آریامهر باید کون رضا پهلوی رو ماچ کنید..

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ها ها ها ها
      .
      انصار شاه الله عقیده دارند که دست بچه ارباب رو بوسیدن یک کار کاملا عادی است و باید به منتقدین این کار ، فحاشی کرد !
      .
      عجبا !

      حذف
  18. یک نکته دیگر یادم آمد که اضافه کنم: در زمانی‌ که من دانشجو بودم غذا ی کوی دانشگاه ۱۴ ریال بود، آن هم چه غذا ی خوشمزای. بیشتر دانشجویان موقع غذا گرفتن ادعا میکردند که از شهرستان برایشان مهمان آمده در نتیجه به اندازه دو یا حتا سه وعده غذا میگرفتند. این‌ها همان بول نفتی‌ بود که خمینی میگفت دم در خانه به ما میدهد، که نداد که هیچ سفره مان را هم از ما گرفت.

    دوست عزیز، آقای ۶۶۶ سبز، رژیم شاه رژیم کامل و بی‌ نقصی نبود، ولی‌ باید ایران در زمان و مکان خودش و با توجه به ظرفیت و قابلیت‌های خودش به سنجیم. بله درست است دستبوسی نشانه دیکتاتوری است، ولی‌ آیا فقط شاه بود که دیکتاتور بود؟ آیا در خانواده‌ها پدر دیکتاتور نبود؟ آیا در مدرسه معلم دیکتاتور نبود؟ در حیات مدرسه ناظم دیکتاتور نبود؟ آیا در اداره آقای رئیس دیکتاتور نبود؟ آیا هنوز پس از ۳۵ سال که از رفتن شاه می‌گذرد ما دیگر دیکتاتور نیستیم؟

    شاد باشید و کمی‌ هم منصف و واقع بین.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. .
      پاسخ به سخنان شما را سعدی خیلی سالها پیش داده است :
      .
      گلستان سعدی ، باب اول ، در سیرت پادشاهان :
      .
      آورده‌اند که نوشین روان عادل را در شکار گاهی صید کباب کردند و نمک نبود غلامی به روستا رفت تا نمک آرد نوشیروان گفت نمک به قیمت بستان تا رسمی نشود و ده خراب نگردد گفتند از این قدر چه خلل آید گفت بنیاد ظلم در جهان اوّل اندکی بوده است هر که آمد برو مزیدی کرده تا بدین غایت رسیده
      .
      اگر ز باغ رعیت ملک خورد سیبی بر آورند غلامان او درخت از بیخ
      به پنج بیضه که سلطان ستم روا دارد زنند لشکریانش هزار مرغ بر سیخ
      .

      حذف
    2. شما پاسخ آن بابا را ندادی که حالا مردم در این سی و پنج سال چه تخم دو زردی گذاشتن؟ من این ایرانی ها که در خارج از کشور میبینم از هر دیکتاتوری بد تر ند. این خارج که دیگه شاه و شیخ هم نیست. هیچ کدام از آن "آزادیخواهانی" که شما گفتید اینجا دیگری را قبول ندارد که هیچ همش توی این سی و پنج سال زدن توی سر و کله هم و هیچ درکی از دموکراسی هم ندارند. قبلش هم آن آزادیخوان که امثال فداییان خلق و مجاهدین بودند که توی سازمان های خودشان مخالفانشان را میکشتند و کاملا دیکتاتور بودند. شاه بی نقص نبود اما کدامیک از اپوزیسیون شاه از خودش بهتر بودند؟ کدام دمکرات بودند؟ کافی است پنج دقیقه پیش اینها بشینی تا بفهمی چه اشتباهی کردی!
      در ک شما این است که اگر شاه و شیخ نبود ایران گل و بلبل شده بود. نه عزیز.الیته سیاسی ما هم بهتر از او نیستند. ما مشکلات فرهنگی اساسی داریم و همش را هم نمیشه سر شاه شکوند. شما الان یک کاریکاتور علیه ترک ها تو روزنامه چاپ کن (که کار غلطی هم هست) فردا مملکت را میریزن به هم. اما بگو چهار هزار زندانی سیاسی را اعدام کردند یکی صداش درنمیاد.

      حذف
  19. من زمانه انقلاب ٢ سال داشتم, ولی خودمو مدیون ان ابر مرد میدونم . واقعن خیلی بی انصافیه که این همه خدمات ندید و ٢ تا دست بوسی رو بزرگ کرد. شما هم نباید از ایران ١٩٧٠ انتظار سود ٢٠١٢ را داشته باشید . ان موقع هم در اروپا دموکراسی کامل نبود

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. شما که دو سالتون بود ، چیتون رو مدیون حاج محمد رضا شاه میدونید ؟
      و در آنموقع در اروپا هم دموکراسی نبود مهم نیست ، مهم اینه که اگه رضا شاه و بویژه محمد رضا شاه قوانین مشروطه را لگدمال نمیکردند و در احزاب سیاسی را نمیبستند و آزادیخواهان و دگر اندیشان را زندانی و شکنجه و اعدام نمیکردند و با کمک انگلیس و آمریکا ، دولت قانونی و مردمی مصدق رو سرنگون نمیکردند ، چه بسا که اکنون ایران یکی از بزرگترین و قذرتمند ترین و دموکرات ترین کشور جهان بود !

      حذف
  20. شهبانو فرموده بودند : تازه شانس آوردند نگفتیم که پای ولیعهد را ببوسند !
    با شاه شدیدا مخالف بودم، ولی یقین دارم این جملۀ بالا دروغ محض است. مدرک که ندارید! دروغ نگوئید. کار زشتی است. جای دیگر دنبال سوراخ دعا باشید
    اینکه یک سپهبد اینکار را کرده، تهمت شما را ثابت نمی کنه. شرمتان باد که امروز آب به آسیاب دشمن می ریزید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. دروغ محض است برای اینکه مدرک ندارم ، خوب باشد ، شما هم مدرک ندارید که چنین حرفی را نزده ، پس سخن شما هم دروغ محض است !

      حذف
  21. ارتشبد است آقا، بالاترین درجه ی ارتش و معادل ژنرال چهار ستاره در ارتش آمریکا!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. .
      هم میهن گرامی
      پیش از شما دو آقای دیگر این تذکر را داده بودند و از ایشان سپاسگذاری کردم
      از شما هم بخاطر توجهتان سپاسگذاری میکنم
      همیشه شاد و خرم و تندرست باشید

      حذف
  22. از همه تون نا امیدم ،نا امید .واقعا که بد بار اومدید ،بی توجه و کم عمق ولی با کلی ادعا .تا حدودی محصول عملکرد پدر تاجدار هستیم ولی اینکه پس از ۳۴ سال هنوز متوجه اصل مطلب نباشیم یا از پرداختن به آن عاجز باشیم نشانه ای از بهبود یا امیدی برای بهروزی برای ما ملت نیست .
    خاطرت کی رقم مهر پذیرد هیهات
    مگر از نقش پراکنده ورق ساده کنی

    پاسخحذف
  23. «« ولی اینکه پس از ۳۴ سال هنوز متوجه اصل مطلب نباشیم یا از پرداختن به آن عاجز باشیم »»
    .
    صد بار توضیح دادم ولی اینبار هم بخاطر گل روی این پیشی کوچولو توضیح میدهم :
    .
    تا وقتی که سلطنت طلبان راه و بیراه درد و بلای خاندان پهلوی را بر سر ملت زجرکشیده ایران بکوبند و ملت ایران را کور و کچل و شپشو و نمک نشناس و بیشعور معرفی میکنند تا مگر برای استبداد پهلوی آبرویی بخرند ، وظیفه خود میدانم که با این لجن پراکنی ها و خاک به چشم ملت پاشیدن ها مبارزه کنم و به نسل جوان نشان دهم که سگ زرد برادر شغال است و حکومت حاج محمد رضا پهلوی و حکومت حاج سید علی خامنه ایی از یک قماش هستند !
    .

    پاسخحذف
  24. توهین به ارتش را اربابان پفیوز و اسلامی تو کردند که با تو سری آنها را اعدام کردند ، اربابان تو پفیوز کردند که نادر جهانبانی بهترین خلبان تاریخ جهان را همراه ٢٠٠ خلبان دیگر تیرباران کردند تا شما مسلمانهای عقب مانده مملکت را به باد دهید . مردک احمق که از خودت خبر جعل میکنی ارتش هرگز چنین دستوری در زمان شاه نداد ، هرچند که اگر ما پای شاهنشاه آریامهر را هم می بوسیدیم با خدماتی که ایشان برای ایران انجام میدادند کم بود ، جلب اینجاست که شما بیسوادان چشم بر تاریخ بسته و نمیدانید مردم داخل عاشقانه شاه را میپرستند و در دهات دور افتاده همه هنوز به یاد دیدارهای شهبانو هستند و دهان به دهان برای هم نقل میکنند .
    البته سایت معلوم الحال بالاترین با ان خوانندگان ابله و سطحی باید که این اخبار را بچا پا ند !!!! و شما رژیم پرستان را دمی شد نماید ولی تاریخ را نمیشود تحریف کرد .
    در پایان مردک ابله اگر مدرنیسم دوران پهلوی و آشنایی مردم با ان نبود آخوندها وشما تفاله های ان کشور را زودتر از اینها طالبانیزه کرده بودید

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اینهم یک نمونه دیگر از ادب و شعور انصار شاه الله !
      .
      بزرگان ایرانزمین از دیرباز فرموده اند :
      .
      سالی که نکوست از بهارش پیداست ... نوع حکومت از ایل و تبارش پیداست

      حذف
  25. يك عمرنان خشك درآب زدن و خوردن بهتر از دستبوسي يك انسان ديگر است

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ای شکم خیره به نانی بساز تا نکنی پشت به خدمت دوتا !
      .
      همیشه شاد و خرم و پیروز باشید

      حذف
  26. البته ژنرالی که در حال بوسیدن است درجه اش یک تاج و چهار ستاره است ایشان ارتشبد هستند یعنی اخرین درجه ارتشی سپهبد یاک تاج و سه ستاره دارند

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. هم میهن گرامی ،
      پیش از شما سه آقای دیگر این تذکر را به من دادند که از آنها هم سپاسگذاری کردم
      از شما هم بخاطر توجه و تذکرتان ، سپاسگذارم
      .
      پاینده ایران

      حذف
  27. مطلب جالبی بود ولی خواهشی از شما دارم و ان این که در تنظیم مطالبتان از عبارات تعریف نشده و غیر حرفه ای مثل انصار شاه الله استفاده نفرمایید زیرا سندیت و جدیت موضوع را مخدوش می کند .و اصل موضوع تحت الشعاع حاشیه قرار می گیرد. رعایت اصول اولیه نگارش مقاله با اصول روزنامه نگاری به اندازه ی موضوع ارائه شده می تواند مهم باشد.
    با تشکر

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. سپاس از شما برای توجه و تذکرتان
      .
      همیشه شاد و خرم و تندرست باشید
      .
      پاینده ایران

      حذف
  28. 666 عزیز.... انتشار این عکس چه ربطی به بخشنامه دارد....ملت را خر فرض کردی پسر جان؟؟ همیشه و در همه دولت ها چاپلوسان حضور دارند...این صرفن میتواند یک چاپلوسی از طرف یک فرد باشد....اگر متن بخشنامه را منتشر کردی من هم میگویم "مرگ بر شاه"... در غیر اینصورت سرت را از خجالت بذار توی خشتکت....

    پاسخحذف
  29. «« در غیر اینصورت سرت را از خجالت بذار توی خشتکت.... »»
    .
    حرفهای انصار شاه الله همگی به زیر کمر ختم میشه !

    پاسخحذف
  30. خاک برسر نویسنده سایت و پهن گاو بر سر کسانیکه بعد از 35 سال هنوز دارن گه چهل سال پیش رو هم میزنن که از توش خوراک برای خودشون دربیارن. فسیلهای بد بخت.از افغانها و عربهای سوسمارخور هم پست تر دنی تر هستید چون اونها قدم در راه آینده گذاشتن.اگر کسی فقط مقداری شعور داشته باشه کوچکترین ارزشی برای این سایت و مطالبش قائل نمیشه که اصلا بخواد جوابشو بده.
    امیدوارم نسل فسیلهای کثافت منقرض بشه و نسل جدید با نگاه به آینده چاره ای برای مملکت خویش بیابد

    پاسخحذف
  31. «« اگر کسی فقط مقداری شعور داشته باشه کوچکترین ارزشی برای این سایت و مطالبش قائل نمیشه که اصلا بخواد جوابشو بده. »»
    .
    یعنی خود شما دارید اعتراف میکنید که از بیشعور هستید ؟!
    .
    :-))

    پاسخحذف
  32. تحلیل بسیار خوبی کردید.... حکومت پهلوی رو استبداد و غرورش به زانو در اورد...
    واقعا در کجای این دنیا دیده شده یه ارتشبد ملی در برابر یه بچه دولا بشه ... اگه این بچه به حکومت می رسید حتما ارتشبد زمان باید پوشاک بچه ولیعهد زمانش رو می بوسید....
    واقعا تاسف بار است ... دوستانی که ترکی بلدند متن روزنامه رو بخونن به ترکی با تمسخر نوشته شده ارتشبد هاشون دست می بوسن!!!!!

    پاسخحذف
  33. دیوانه روانی این کجاش توهین بود
    تو گویا عقده حقارت داری باباجان

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. ها ها ها ها
      .
      عزیزه من خجالت نکش ، چهار تا فحش چاله میدونی هم بده که حسابی دق و دلیت خالی شه ، اخرش هم بنویس کجاش توهین بود !
      .

      حذف
  34. دوست عزیز، من تفکرات و تحلیهای شما در مورد خاندان پهلوی رو به این دلیل سن شما میدونم. مطمئناً یا زمان انقلاب کودک بودی یا بد از انقلاب به دنیا امدی. آنچه در مورد محمد رضا پهلوی گمان میکونی که میدونی، احتمالا از کتابهای تاریخ جمهوری اسلامی سر چشم میگیره. من ساله ۱۹۷۴ دانشکده خلبانی‌ رو تموم کردم، و افتخار اینو داشتم که با بهترین خلبانهای اون دوره پرواز کنم و شاه رو هم از نزدیک ببینم. بد از انقلاب هم ۸ سال در پایگاه بوشهر با ‌‌‌-۱۴ خریداری شدهٔ زمان شاه هواپیماهای عراقی رو رهگیری میکردیم. خلبان شهید یاسینی بهترین دوست من در پایگاه بوشهر بود که میدونی تو جنگ شهید شد. به عنوانه خلبانی‌ که هر دور دوره را تجربه کرده، بهت اطمینان میدم احترامی که شاه برای ارتش قائل میشد بی‌ نهایت بود، چیزی که بعد از انقلاب از بین رفت. این عکس وقت آنچه بر ارتش می‌گذشت نیست. باور کن همیشه اریزو دارم ایران به شرایطی مثل اون دوران برگرده، زمانی‌ که مردم در رفاه نسبی‌ بودن، انتخاب مذهب و انجام ایینش آزاد بود. با همه کم‌ کاستی ها، دوران پهلوی بهترین دوران تاریخ معاصر ایران بود. با درود

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. هم میهن گرامی درود بر شما
      .
      شما باید بهتر از هر کسی بدانید که شاه خیلی به نیروی هواییش مینازید !
      .
      چنانکه تشریف آورده بودید اهواز و کوی افسران اهواز را از نزدیک مشاهده کرده بودید ، متوجه عرایض بنده میشدید !
      .
      کوی افسران اهواز ، مطعلق به افسران و درجه داران لشکر 92 زرهی اهواز بود که اتفاقا بزرگترین و مجهزترین لشکر زرهی منطقه نیز بحساب میامد ولی صد رحمت به حلبی آباد !
      .
      البته قبول دارم که سگ شاه میارزید به صد تا جمهوری ننگین اسلامی !
      .
      برایتان آرزوی شادکامی و تندرستی دارم
      .
      پاینده ایران

      حذف
  35. من مطلب سایت شما و کامنت دوستان را یک به یک خواندم. آن چه که توجه من را جلب کرد واکنش شما به کامنت دوستان است. پیش از آنکه به شاه و خاندان پهلوی مربوط باشد شما بهتر نیست قدر خود را نگاه دارید و با هر کامنتی بالا و پایین نروید؟ خودتان به جواب هایی که داده‌اید نگاه کنید و ببنید منظور من از بالا و پایین رفتین چیست. اصلا هدف شما از این سایت که راه انداخته اید چیست؟ آیا اطلاع رسانی می‌کنید؟ پس چرا فکر می‌کنید هیچ کامنتی را نباید بی‌ جواب بگذارید؟ آن هم جوابی‌ که زیبنده یک انسان با شعور، دانا و دمکرات مثل شما نیست. اگر بعضی‌ از دوستان بی‌ لطف هستند و سخن زشت می‌گویند شما بهتر نیست قدر خود نگاه دارید و هم دهان آنان نشوید؟

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. یعنی چی ؟! یعنی من پاسخ شما ندم آلان ؟
      .
      یک - شما به وبلاگ یک شاه اللهی یا یک حزب اللهی یا یک رجوی اللهی بروید ، امکان ندارد که بتوانید آزادانه و بصورت « ناشناس » پیام بگذارید
      .
      دو - مسئول هر جا ، موظف است که به پرسشها و انتقادها پاسخ بدهد ! تنها در جوامع استبدادی است که هیچ مسئولی به هیچ کس پاسخگو نیست مگر به بالا دستان خود !
      .
      شما این احترام به آزادی بیان و پاسخگویی مرا « بالا و پایین رفتن » مینامید ؟!
      .
      عجب !
      .
      سخنی است معروف از جولیو سزار که گفت : با اسلحه هر کسی به جنگ خودش برو !
      .
      متاسفانه انصار شاه الله و نوچه های شعبون بی مخ زبانی جز قلدری و فحاشی بلد نیستند و من هم میبایستی با زبان خودشان باهاشان صحبت کنم تا مگر چیزی بفهمند وگرنه هر چه بگوییم و منطق بیاورم ، مصداق آب در هاون کوبیدن خواهد بود !
      .

      حذف
  36. من با این افسر ارتش که کامنت گذشته موافق هستم. آقای ۶۶۶ سبز، به نظر میاد که سنّ شما به خیلی‌ چیز‌ها قد نمیدهد در نتیجه تجربه و احتمالا مطالعه شما هم طبیعتن کم است. البته تقصیری ندارید، این را توهین به خود نگیرید. بحث من چیز دیگری است. اول در جواب شما بپرسم که اگر من نیز جواب بی‌ احترامی را با بی‌ احترامی بدهم فرق من با آن شخص بی‌ تربیت چیست؟

    اجازه بدهید از زاویه دیگری به این موضوع نگاه کنیم، دو مطلب هست یا ما به دموکراسی معتقد هستیم یا این که ادعا می‌کنیم که معتقد هستیم. اگر معتقد هستیم باید درس های نخستین دموکراسی را نیز رعایت کنیم. یکی‌ از درس های نخستین دموکراسی " احترام " است. اگر دقت کنید بسیاری از ما ایرانیان به جای گفتگو دعوا می‌کنیم. به جای گفتگو در مورد "عقیده" با خود شخص کار داریم. به جای نقد کتاب اسم نویسنده را مسخره می‌کنیم یا با گذشته نویسنده کار داریم. و بسیاری دیگر از دست. اگر احترام نباشد دمکراسی نیز نیست. به همین جهت است که با کامل جرات و متاسفانه باید اعتراف کرد که ما ایرانیان هنوز با دموکراسی فرسنگ‌ها فاصله داریم.

    نمی‌ دانم شما در کجا زندگی‌ می‌کنید، ولی‌ در کشور های دموکراتیک اگر دقت کرده باشید، کلمه "به بخشید" از زبان مردم زیاد شنیده میشود. کمتر کسی‌ با دیگری بحث سیاسی می‌کند. هر کسی عقیده دارد و هیچ کسی‌ هم به خود اجازه نمیدهد با دیگری بحث کند. چون عقیده هر کس جز حریم شخصی اوست و ورود بی‌ اجازه به آن ممنوع است چه برسد به آن که شخصی به خاطر عقیده ش مورد توهین هم قرار بگیرد. باز در همین مورد اگر دقت کرده باشید ایرانیان زیاد یک دیگر را راهنمایی میکنند. کافی‌ است که شا در یک جمع دوستان کمی‌ دردل کنید، از ۱۰ نفر دست کم ۸ نفر به شما حمله ور میشوند که "باید" این کار را بکنی‌، یا نه "باید" آن چه من میگویم بکنی‌، تازه اگر خوش شانس باشید. برخی‌‌ها حتا از این پا را فراتر میگذارند و با شما مانند یک بچه رفتار میکنند. یعنی‌ درست آن چه پدر دیکتاتور بر سر آن‌ها اورده بر سر شما خالی‌ میکنند. جان کلام آن که دموکراسی از خانواده و جمع دوستان شروع میشود.

    نکته دیگر، باز هم در مورد دموکراسی، چه خوشمان بیاید یا نه، بالاخره باید قبول کرد که رژیم پهلوی هنوز طرفدارانی دارد. همان طور که میدانید در ایران به شاه می‌گویند آن خدا بیامرز. ولی‌ کسی‌ به مصدق نمی‌گوید آن خدا بیامرز. حالا چه باید کرد، آیا طرفداران شاه آدم نیستند چون ما از شاه خوشمان نمی‌‌آید؟ طرفداران مصدق چه طور؟ آیا آن‌ها نیز هیچ حقی‌ ندارند چون در ایران کسی‌ به مصدق نمی‌‌گوید آن خدا بیامرز؟ دسته‌های چپ یا اسلام گرا‌ها چه طور؟ آیا هر کسی‌ با من نیست بر من است؟

    "به بخشید" خیلی‌ پر حرفی‌ کردم. شاد باشید.

    پاسخحذف
  37. ببخشید من متوجه نشدم به چه کسی بی احترامی کرده ام و کجای سخنانم بی احترامی بود !
    .
    درضمن کسی به مصدق نمیگوید خدا بیامرز چون ایشون گناهی نکرده که کسی برایش طلب آمرزش بکند !
    .
    درضمن بدک نبود که پاسخ مرا هم میخواندید و یکطرفه به قاضی نمیشتافتید !
    .
    شاد و خرم و تندرست باشید

    پاسخحذف
  38. .
    عجیب است که انصار شاه الله که هر روزه چندین عکس از اسکی روی آب شاه و فرح و موتور سواری ولیعهد و و و منتشر میکنند و منت حال و حول کردن خاندان پهلوی را بر سر ملت بزرگ و شریف ایران میگذارند ، تا حالا این عکس را منتشر نکرده بودند !
    .
    یعنی خودشان هم میدانند که اینکار درست و شایسته نبوده ولی اینجا همگی از دم دارند اینکار را توجیه میکنند !
    .
    بهانشان هم این است که تو در زمان شاه بچه بودی !
    .
    خوب بودم که بودم ، یعنی چون من در صدر اسلام اصلا وجود خارجی نداشتم ، نمیتوانم کارهای مسلمانان صدر اسلام را به چالش بکشم ؟!
    .

    پاسخحذف
  39. ابله با این همه کامنت هنوز متوجه نشدی که اکثریت این مردم شاه را میپرستند و تو نادان طرفدار جمهوری کثیف اسلامی در اقلیت هستی ، شرم کن مردک کوچک ، تازه این ده از هزار کامنتی هست که چاپ کردی که مثلا خودت را محق جلو بدی ( امید هست معنی محق را بدانی چون مسلمانان فاقد سواد هستند ) شاه ارتش خود را عاشقانه دوست داشت و تو و امثال تو که سایت حقیری دارید و در برابر تاریخ پشیزی بیش نمیارزید کوچکتر از انی هستید که در باره شاه حرف بزنید ، تاریخ نام خاندان پهلوی را در کنار کوروش جاودانه قرار میدهد چرا که بر خلاف تو و اربابان شیعه و اسلامی تو
    در زمان ان شاه بزرگ سنی و شیعه و من مسیحی و هم میهنان کلیمی و بهایی فرق از هر تعصبی و بدون فشار زندگی میکردیم و مجبور نبودیم ایران را که عاشقانه دوست داشتیم ترک کنیم ، شرم ابدی بر شما البته اگر معنی شرم را بفهمید .

    پاسخحذف
  40. .
    آقای شعبان جعفری عزیز ، بد نیست بدانید که در زمان پادشه خوبان شما ، حظیره القدس ( بعید است بدانید که درباره چه چیزی صحبت میکنم ) به فرمان مستقیم حاج محمد رضا شاه ، تخریب شد !
    .
    کمی تاریخ بخوانید جانم !
    .
    http://behnazar.blogspot.be/2013/08/blog-post_3042.html
    .
    درضمن بالای وبلاگم را هم بخوانید که نوشته ام :
    .
    ننگ بر ستمگر .... چه شاه باشه چه رهبر
    .
    که البته از شدت تعصب به خاندان ایرانفروش پهلوی ، چشمانتان کم سو و گویا عقلتان هم ضایع شده !
    .

    پاسخحذف
  41. بسیجی‌ احمق حد عقل برو کمی‌ مطالعه کن یا بگو بزرگترت بیاد. این جمهوری آخوندی از همان اول کار را به دست یک مشت بی‌سواد و بچه دهاتی سپرد که امروز به این فلاکت افتاده. در رژیمی‌ که یک آخوند دو زاری رهبر شود، گروهبان سرهنگ و شاگرد آبدارخونه مدیر کّل شود یک بچه آخوند هم پشت کامپیوتر می‌نشیند تا عربده بکشد. این کثافت‌ها را میگویند لمپن‌های مجازی. ترفند جدید رژیم آخوندی برای تخریب رضا پهلوی. ولی‌ چون از رضا پهلوی چیزی ندارند به پدر خود بیمرزش گیر میدهند. خاک بر سرت کنند. دست کثافت تو برای من یکی‌ رو شد.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. .
      بزرگان ایرانزمین از دیرباز فرموده اند :
      .
      تهمت و توهین شاه اللهی همه را عذر بنه .... چون نداشتند منطق ، ره فحاشی زدند
      .

      حذف
  42. If they were any good, we would not have the current regime in Iran.

    پاسخحذف
  43. مثل اینکه مادرتو گاییدن که اینجوری کسشعر میگی. اخه کسکش تو رو چه به این گه خوریا . هر مادرجنده ای نشسته پشت نت هر گوهی میخواد میخوره. مادرتم یگ گایید .

    پاسخحذف
  44. سلام .
    نقد قدرت خوبه و نبودنش فساد میاره ولی فکر کنم تک تک ماها در بوجود آوردن قدرتی که فقط قدیس بدونیمش و ازش انتقاد نکنیم کاملا سهیم هستیم!!! از این نمونه عکس شاید تعداد زیادی دیگه هم باشه اما مقصر بودن خودمون رو نمیتونیم با انتشار عکس ها مخفی کنیم. کلا مردمی هستیم که دنبال مقصر میگردیم و فقط به اونی که علاقه مندیم هیچکس نباید نگاه چپ بکنه. خود شما هم که مدیر این سایت هستید هم همینطور . با تمام اشکالاتی که شاه و اطرافیانش داشتن یه آرامش نسبی روحی و روانی رو میشد پیدا کرد.اما حالا چی ؟؟ ثروت چهل ساله حکومت بعد شاه که باهاش میشد کل خاور میانه رو ساخت الان کجاست؟؟؟هر حکومتی مطمینا کاستی هایی داره . ولی به نظر من نمره شاه از صد اگه چهل باشه نمره اینا از صد پنج هم نیست!!! اون چهار هم که لحاظ کردم سهم خودشون بود که حساب کردم !! موفق باشی

    آینه

    پاسخحذف
  45. در ضمن علاقه مند هستم بدانم جنابعالی در ایران ساکن هستید یا نه ؟

    آینه

    پاسخحذف