۱۳۹۴ آبان ۱۸, دوشنبه

منطق یک سلطنت طلب درباره جشنهای دوهزار و پانصد ساله !




«« اصلا اینها رو ول کنید شاه یکبار اینکار رو کرد که ایران رو بیاره تو مدیین و به دنیا بشناسونه و کشور‌های دور و ور هم حساب کار دستشون بیاد و قدرت‌های جهانی‌ هم، حساب تازه‌ای با ایران تو روابط باز کنند !! »»



آقای سلطنت طلب گمان میکند که کشورهای همسایه ایران ، قصد داشتند با تنها سلاحشان که سنگ و کلوخ بوده به ایران حلمه کنند که با دیدن چهار تا سرباز و سواره نظام مسلح به تیر و کمان و شمشیر و سپر ، حساب کار آمده دستشان !!!

و قدرت های جهانی هم با دیدن سواره نظام مجهز به شمشیر و سپر و همچنین چند ماکت قلعه شکن و ماکت کشتی های عهد بوق ، حساب تازه ایی برای ایران باز کردند !!!

از حق نگذریم ، شاه عقلش رسید که ارتش نوین ایران که به جنگ افزارهای غربی مجهز بودند ، برای خود غربی ها ، نه جذابیتی دارد و نه ترسی ، لذا به جولان دادن سپاهیان دانش و بهداشت بسنده کرد.

حالا رژه رفتن سربازان هخامنشی و اشکانی و و و صفوی و قاجاری و سپس سپاه دانش و بهداشت ، چه ترسی به دل کشورهای بیگانه انداخته بود را دیگر سلطنت طلبان میدانند و بس !

 
به خدا ، بچه های کودکستانی هم از این منطق و سطح دانش سلطنت طلبان ، خنده شان میگیرد !







 .
.
.

در همین راستا :
.

استاد قلمزن ، بینی کماندار هخامنشی را ، قلمی قلم زد ! 
http://666sabz.blogspot.be/2015/11/blog-post_4.html 

 .
علت دشمنی ولایت فقیه با تخت جمشید کشف شد
.
.
گوشواره یا موواره ، مسئله در این است !
http://666sabz.blogspot.be/2015/11/blog-post_10.html

 .
.
 

۷ نظر:

  1. آقای گرین فورس
    تو چرا اینقدر منفی به قضیه نگاه میکنی؟ خوب با دیدن این تیر کمونها و ماکت های قلعه شکن,.... حساب کار دستشون اومد دیگه! برای همین هم بحرین و هیرمند به باد رفت. (البته از حق نگذریم, بحرین و هیرمند قبل از این جشنها به باد رفته بودند.) بعدش هم چنان حساب کار دستشون اومد که از اون زمان دائما دارند سه جزیره ایرانی رو مطالبه میکنند!!!! لوووووووووووول.

    پاسخحذف
  2. کاملا نظر شما متین میباشد. بچه‌های کودکستانی یا بزرگسالانی با ادراک کودکستانی‌ها به خنده میافتند. اما آنها که کمی بی‌غرضانه به جشنهای دوهزاروپانصدساله مینگرند تصدیق میکنند که باهزینه ده‌میلیون دلاری آن موقع ایران برای صدها هزار توریست از سراسر جهان به یک مقصد برای گذراندان تعطیلاتشان تبدیل شد. گذشته از درآمد ارزی، تنها شناسایی ایران وایرانیان به جهان ارزش آن سرمایه‌گذاری را توجیه میکرد. البته جناب سبز۶۶۶ خوشبختانه در حکومت اسلامی بعد از امام راحلتان در هر نیم ساعت چنین مبالغی ناپدید میشود و کک مبارک هم گزشی احساس نمیکند! بهتر آن است که در مورد وقایعی اظهار نظر کنید که هنگام وقوع آنها جنابعالی در کمر پدر بپر بپر نمیکردید و لااقل اطلاع ملموسی از آنها به یاد داشته باشید. عزت زیاد

    پاسخحذف
  3. عزیزجان قضیه اینه که یکی از مهمترین فواید این جشن به قول شما پرهزینه حداقل شناساندن فرهنگ و تمدن ایران به جهانیان و خصوصا عربها و حتی خیلی از مردم وطن خودمون بوده شما از قراردادهایی که پس از همین جشن با خیلی از کشورهای مهمان بسته شد ظاهرا بی خبری یه سرچ کوچولو بزن تو گوگل دستت میاد. یادمه چند وقت پیش یه مصاحبه خوندم با یه کارگردان امریکایی (اگه اشتباه نکنم) که در کودکیش تحت تاثیر همین جشن قرار گرفته بود و علاقه به تمدن هخامنشی پیدا کرده بود و تصمیم داشت به ساخت یک فیلم درمورد کوروش بزرگ که بعدها بنا به دلایلی نشد که بسازه (اینم یه نمونه دلیل فرهنگیش)
    در مورد سپاه دانش و بهداشت هم که واقعا عجیبه این حرف از شما!
    در ضمن من سلطنت طلب نیستم ادعا هم ندارم که عاشق شاه و خانوادش هستم و معتقدم شاه هم اشتباهات فراوانی داشته ولی یقینا سگش شرف داشته به این حکومت فاسد! (البته فکر کنم حداقل تو این مورد هم عقیده باشیم:) )

    پاسخحذف
  4. "عزیزجان قضیه اینه که یکی از مهمترین فواید این جشن به قول شما پرهزینه حداقل شناساندن فرهنگ و تمدن ایران به جهانیان و خصوصا عربها و حتی خیلی از مردم وطن خودمون بوده شما از قراردادهایی که پس از همین جشن با خیلی از کشورهای مهمان بسته شد".....................................................................................


    ۱- کشورهای دیگر با مبالغ بمراتب کمتر از این توریست جذب میکنند.

    ۲- هدف از این برنامه پرخرج جذب توریست نبوده بلکه دادن تصویر و توهمی از ثبات رژیم آریامهری در چشم جهانیان و از جمله افکار عمومی جهانی بود که از نقض حقوق بشر و سرکوبهای رژیم آریامهری به حق انتقاد داشتند. آنها بر این نکته بجا تاکید میکردند که چنین رژیمی, بسیار بی ثبات است و سرمایه گذاری بر روی ان, نه تنها خطرناک و بی آینده است, بلکه سبب دشمنی مردم ایران با حامیان رژیم آریامهری خواهد شد.بهمین علت هم هست که در این "جشن تمدن ایران", غذا از رستوران ماکسیم فرانسه سفارش داده شد!!!!
    لازم به ذکر است که غذا یکی از مولفه های هر تمدنی در جهان است و یکی از علل آمدن توریست ها به هر کشوری.


    ۳- هدف رژیم آریامهر همانطور که گفتم, نمایشی از "ثبات" و توهمی از "مشروعیت" در نظر جهانیان بود. رژیم میخواست استبداد و ارتجاع شاهنشاهی را بعنوان بخشی از فرهنگ و تاریخ ایران نشان دهد و به این ترتیب جای مشروعیت نداشته ملی را با مشروعیت تاریخی پر کند! بهمین دلیل هم شاه در همانجا ایران را "جزیره ثبات" خواند تا پیام "ثبات" خود را به منتقدین نقض حقوق بشر در ایران بدهد و خیال حامیانش را از بابت ثبات رژیمش راحت کند.

    ..................................................................................................................
    "ظاهرا بی خبری یه سرچ کوچولو بزن تو گوگل دستت میاد. یادمه چند وقت پیش یه مصاحبه خوندم با یه کارگردان امریکایی (اگه اشتباه نکنم) که در کودکیش تحت تاثیر همین جشن قرار گرفته بود و علاقه به تمدن هخامنشی پیدا کرده بود و تصمیم داشت به ساخت یک فیلم درمورد کوروش بزرگ که بعدها بنا به دلایلی نشد که بسازه (اینم یه نمونه دلیل فرهنگیش)"....................................................................................................

    هر واقعه ای, هر چقدر بد و ناگوار, میتواند منجر به معدود نتایجی خوبی هم شود! بقول معروف, "عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد".اما سنجش میزان سودمندی یک واقعه را نمیتوان صرفا با اتکا به معدود نتایج مثبت اش انجام داد. باید نتایج مثبت را در یک کفه و نتایج منفی آنرا در کفه دیگر ترازو قرار داد و آنرا در مجموع قضاوت کرد. وگر نه اگر اینطوری بخواهیم به قضیه نگاه کنیم, حکومت آخوندی هم معدود نتایج مثبتی به بار آورده است! یکی از نتایج مثبت ان, زمینه سازی برای ریشه کنی ارتجاع است, چیزی که در تاریخ ایران سابقه نداشته است.

    پاسخحذف
  5. "در ضمن من سلطنت طلب نیستم ادعا هم ندارم که عاشق شاه و خانوادش هستم و معتقدم شاه هم اشتباهات فراوانی داشته ولی یقینا سگش شرف داشته به این حکومت فاسد! (البته فکر کنم حداقل تو این مورد هم عقیده باشیم:) )"

    ...............................................................................................................





    اشتباه با خیانت خیلی فرق دارد. مشکل رژیم پهلوی و سرانش, "اشتباهاتشان" نیست, بلکه "خیانت هایشان" است. مثلا تجزیه بحرین و دشت ناامید از ایران, اشتباه" نیستند, بلکه "خیانت" هستند!
    از ان گذشته تا زمانی که ما به "استبداد خوب" و"استبداد بد" معتقدیم, وطنمان هرگز روی آزادی و سعادت را نخواهد دید.استبداد همیشه "بد" است. استثنا هم ندارد.

    پاسخحذف
  6. بازم که عرعر زیادی کردی سبز کثافت متعفن ! هوس کردی بزنم با دیوار یکیت کنم ؟! آره ؟! هوس فحش های آبدار کردی دوباره ... ؟! یونجت کم شده ؟! مادر قحبه ؟!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این دشنام های رکیک چاله میدانی که مشاهده میفرمایید ، دسترنج یکی از انصار شاه الله با نام های مستعار : « شهروز » ، « مهدی مالکی » ، « فرزین فرزینی » ، « پاسارگارد » و بتازگی هم « جاوید شاه » میباشد !!!

      با نگاه کردن به این برگه ( http://666sabz.blogspot.be/2015/04/blog-post_61.html ) میتوانید نظرات دیگرش را بخوانید و ببینید که انصار شاه الله و سلطنت طلبان از چه فرهنگ و ادبیات والایی برخوردار هستند و وعده چه نوع حکومتی را به ملت ایران میدهند !

      حکومتی که در آن مانند حکومت پهلوی نخست و دوم و آخوندی نخست و دوم ، با دگراندیشان و آزادیخواهان ، با داغ و درفش و توهین و پاپوش پذیرایی خواهد شد !!!

      براستی که شاهزاده رضا پهلوی و شهبانو فرح پهلوی ، با داشتن این چنین طرفدارانی ، باید کلاه خود را بالاتر بگذارند !

      http://666sabz.blogspot.be/2015/04/blog-post_61.html

      حذف