۱۳۹۵ شهریور ۲۷, شنبه

محمد رضا شاه ، نور بر قبرت ببارد !



دو سه روز پیش یکی از کاربران سلطنت طلب زیر پیوند یکی از هم مرامانش نوشته بود « محمد رضا شاه ، نور بر قبرت ببارد » !

من این نظر را خواندم و سپس کامپیوترم را خاموش کردم و لباس پوشیده و از خانه بیرون رفتم ، به محل کارم که رسیدم دیدم منشی اداره با آبپاش کوچکی مشغول آبیاری ارکیده روی میزش بود. تا مرا دید سلامی کرد و گفت « اگر به دادش نرسیده بودم بیچاره تلف شده بود ».

پرسیدم که چرا جای ارکیده اش را تغییر داده و منشی گفت بخاطر اینکه در آنطرف میز نور مستقیم به ارکیده میتابید که اصلا برایش خوب نبود !


پس از اینکه روز خوبی را برای هم آرزو کردیم به سوی آسانسور رفتم که ناگهان یاد جمله « محمد رضا شاه ، نور بر قبرت ببارد » افتادم !

یک چیزی در این جمله قلقلکم میداد .... بیشتر فکر کردم .... بله این جمله ایراد دارد ... ایراد فیزیکی .... چرا که نور که مایع نیست که ببارد !

بله ، باید گفت « نور بر قبرت بتابد » نه اینکه « ببارد » !

خوب نور به قبر محمد رضا شاه بتابد که چه شود ؟!!! مگر میخواهد پرتو درمانی کند ؟!!!

خوب پس « نور بر قبرش بتابد » معنا دارد ولی فایده ایی ندارد
چه بسا امکان دارد که گلهای سر قبر را هم بسوزاند !

خوب حالا اگر « نور بر قبرش ببارد » را برسی کنیم .... 

اگر سر قبر محمد رضا شاه گل و گلدان و بوته باشد ، بله باریدن درست و منطقی است چون با باران باریدن میشود گل ها را آبیاری کرد !

ولی در این صورت باید گفته شود ، « باران ببارد » یا « آبپاش ببارد » نه اینکه « نور ببارد » !!!

ببینم .... نکنه منظور این باشد که  شاهزاده نور پهلوی  بر روی قبر پدر بزرگش .....

 ای بابا .... آخه این چه جور تعریف کردنه !!!



.
.



.

.

در همین راستا :




آیه هایی از قرآن بر روی سنگ مزار پادشاه اسلام پناه 
http://666sabz.blogspot.be/2014/10/blog-post_28.html

 


سنگ مزار پادشه خوبان از نمایی دیگر
http://666sabz.blogspot.be/2014/08/blog-post_23.html 

 

 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر