موتورسیکلت وسپا ۷۰ سال پیش ، در روز ۲۳ آوریل ۱۹۴۶به ثبت رسید.
وسپا به خاطر ارزانی ، مصرف کم ، قدرت بالا ، طراحی منحصر به فرد وهمچنین آسانی در سوار و پیاده شدن ، مورد علاقه بسیاری از جوانان در جهان از جمله ایران قرار گرفت و خیلی زود به شهرت رسید.
وسپا به خاطر ارزانی ، مصرف کم ، قدرت بالا ، طراحی منحصر به فرد وهمچنین آسانی در سوار و پیاده شدن ، مورد علاقه بسیاری از جوانان در جهان از جمله ایران قرار گرفت و خیلی زود به شهرت رسید.
لازم به ذکر است که تا چندین دهه پیش در اروپا ، بانوان شلوار به پا نمیکردند و حتی قانونی در جریان بود که از پوشیدن شلوار توسط بانوان جلوگیری میکرد که این قانون یواش یواش کمرنگ و سپس به دست فراموشی سپرده شد.
وسپا به خاطر داشتن سپری در جلوی موتور ، مانع ورود باد به زیر دامن بانوان میشد و همین ویژگی باعث شد که دختران جذب آن شوند.
وسپا به خاطر داشتن سپری در جلوی موتور ، مانع ورود باد به زیر دامن بانوان میشد و همین ویژگی باعث شد که دختران جذب آن شوند.
موتور وسپا به علت قدرت بالا ، این قابلیت را هم داشت که با کمی دستکاری به صورت وانت سه چرخه درآید و کار حمل و نقل بار را هم بر عهده بگیرد.
مردم با ذوق و شوخ طبع ایرانی بیکار ننشسته بودند و مثلی هم برای وسپا ساختند :
خواهی نشوی رسوا ... بپر عقب وسپا
موتور وسپا و وانت سه چرخه هایش هنوز یکی خاطرات دوران کودکی من را تشکیل میدهند.
درصورت بیان « سرچشمه » و پاک نکردن 666
بهره بردن از عکس ها ، فیلم ها و مطالب این وبلاگ آزاد میباشد
ای کاش همان موتورهای قدیمی ساده بیشتر تولید می شد و به جای سه چرخه های فعلی بود.
پاسخحذف