۱۳۹۴ تیر ۱, دوشنبه

قابل توجه کسانی که شناخت درستی از « دوران طلایی پهلوی » ندارند !


La dynastie Pahlavi - The Pahlavi dynasty



داریوش فروهر که در جریان « کاروانسرا سنگی » مورد ضرب و شتم ماموران ساواک قرار گرفته بود

( توضیح در پایان همین برگه )



داریوش فروهر در زندان شاهنشاهی









 شعبان جعفری ( قهرمان شاهنشاهی ) در مورد كریمپور شیرازی ، روزنامه نگار جسور دهه سی می‌نویسد :

«
هیچی. اینم اونجا بود. اومدن به من گفتن و منم خودمو زدم به مریضی و رفتم تو بیمارستان.

كریمپور رو آنجا دیدم و همونجا حسابش را رسیدم... آره حسابی حسابشو رسیدم !

بله... كسی‌ نمی‌توانست جلو ما را بگیره... آخه باور كن خانم ، اونموقع من هر كاری می ‌خواستم تو تهران بكنم ، می ‌تونستم.
»

( ص164- 136 و 178 شعبان جعفری )

.



ماجرای کشته شدن سرتیپ افشارطوس ، رئیس شهربانی کل کشور در دوران دکتر مصدق به فرمان « پادشه خوبان » !










حمله نیروهای مسلح به خانه دکتر مصدق

28 امرداد 1332




یک زندانی ، یک نگهبان





















آرامگاه ابدی شهدای سی تیر هزار و سیصد سی و یک



به چهره این پیرمرد نگاه کنید ،

 او پسرش و شاید تنها نان آورش را از دست داده بود


.
.
محمد سرندی نژاد ، 13 ساله
.






از کشتگان ۳۰ تیر آماری در دست نیست. در تهران بیشتر آنان در گورستان ابن بابویه دفن شدند. دکتر مصدق نیز وصیت کرده بود که در کنار آنان دفن شود ولی با مخالفت شاه این کار انجام نشد. مجلس بعد از قیام ۳۰ تیر ۱۳۳۱ و احیای دولت مصدق، عنوان شهید راه وطن را برای آنها تصویب کرد و در تهران برای آنها محوطه در گورستان ابن بابویه ترتیب داد. در این محوطه ۲۵ قبر وجود دارد.


زنده یاد سرگرد سخایی که به فرمان « پادشه خوبان » به طرز فجیعی کشته و جسدش مثله شد



بر سنگ قبر سرگرد سخایی ، نوشته شده :

مقبره سرگرد سید محمود سخایی سرباز شهید نهضت ملی ایران رییس شهربانی منتخب دکتر مصدق در استان کرمان که در کودتای خائنانه ۲۸مرداد ۱۳۳۲بدست عمال جنایتکار شاه به شهادت رسید...
 
.
 

اعتراف محمد رضا و اشرف پهلوی در همدست شدن با جاسوسان انگلیسی و آمریکایی برای راه اندازی کودتای ننگین بیست و هشت امرداد

.








.


.





.





نظر محمد رضا شاه درباره عقل زنان





جدایی بحرین از ایران از زبان نماینده ویژه ایران 

.

این ویدئو بخشی از مصاحبه امیرخسرو افشار قاسملو، نماینده ویژه ایران در مذاکرات جدایی بحرین، با دکترحبیب لاجوردی سرپرست پروژه تاریخ شفاهی هاروارد می باشد - دقایق 12 تا 30 - کاست 3، لبه دوم نوار - مصاحبه در سال 1985 در شهر لندن. 



CIA involvement in 1953 Iranian coup

.



دو روی یک سکه







روایت دکتر شاپور بختیار از ماجرای کاروانسرا سنگی


ساواک علیه عناصری که رژیم آنها را نامطلوب تشخیص میداد روشهای مختلفی به کار میگرفت.

در اواخر سال ۱۹۷۸ ما در یک روز تعطیل مذهبی در منزل دوستی که باغ بزرگی در کاروانسرا سنگی داشت ضیافتی ترتیب داده بودیم. از تمام طبقات بدون توجه به موقعیت اجتماعی آنها دعوت به عمل آمده بود. تنها مسئله ای که من میتوانم به یقین بگویم این است که در میان مدعوین یک کمونیست و یا حتی یک « سمپاتیزان » هم نبود. 

ما همه در قانونی ترین وضع ممکن دور هم جمع بودیم که ناگهان سر و کلهٌ ۴۰۰ نفر با لباسهای متحدالشکل نظامی و چماقهای عظیم پیدا شد. این عده بر سر ما ریختند، بقدر واقع کتکمان زدند، ما را «نوکر اجنبی» ،«خائن» ، «خودفروخته» خواندند و آنچه توانستند شکستند و خراب کردند. جمع ما حدود ۱۵۰۰ زن و مرد را شامل بود که بعضی با اتوبوس و بعضی با بنز ۴۵۰ به این محل آمده بودند ولی همه ناگزیر پای برهنه و پیاده پا به فرار گذاشتند.

وقتی من توانستم از گوشه ای خودم را به بیرون برسانم سر راهم صدها جفت کفش یافتم. یکی از دوستان دچار خون ریزی شدید شده بود، یکی دیگر بیحرکت و بیحال در باغ افتاده بود، من حوالی ۹ و ۳۰ دقیقه شب از مخفیگاه کوچکمان به راه افتادم و بالأخره وقتی با تاکسی و دستی شکسته به خانه ام رسیدم ساعت یک بعد از نیمه شب بود. 

هنگامی که به نخست وزیری منصوب شدم فهمیدم ژنرالی که این عملیات را رهبری کرده است چه کسی بوده، ساواک با هلیکوپتر محل را شناسائی کرده بود، و صف آرائی مأمورین عملیات در خور یک جنگ واقعی بود.

غالب سران ساواک نظامی بودند و بیشترشان در آن سازمان مزایای مالی و اختیاراتی داشتند که حتی وزرا از آن محروم بودند. اکثراً آدمهای منفوری بودند جز پاکروان که سه سال ریاست این سازمان را بر عهده داشت.

من میتوانم بگویم که در آن سه سال شکنجه در ساواک معمول نبود. مشت و کتک حتماً رایج بود ولی شکنجه های متشکل و سازمان یافته و مداوم وجود نداشت. بر خلاف نصیری، همان کسی که به خانهٌ مصدق حمله کرد و ۱۴ سال در رأس ساواک باقی ماند و از نظر شعور و اخلاق فرد پستی بود، ....

.
.


.




..
.
.

۱۳۹۴ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

ننگی را که مصدق نپذیرفت ولی شاه فورا قبول کرد ! + عکس و فیلم




در روز ششم اردیبهشت ماه ١٣٣٤ کوشش های حجت الاسلام فلسفی در متقاعد کردن شاه برای محدود کردن فعالیت های بهاییان در ایران به نتیجه رسید و سپهبد نادر باتمانقلیچ ، رئیس ستاد ارتش وقت ، مأمور انجام این عملیات شد و خود شخصأ اقدام به تخریب معبد بهایيان ( حظیره القدس ) واقع در خیابان حافظ ، تهران نمود.

حظیره القدس به صورت کاخی عظیم و باشکوه با تکیه بر معماری قاجاریه ساخته شده بود که در داخل آن ، آینه کاری و کاشی کاریهای سنتی و زیبا به چشم می‌خورد که در میان محوطهٔ سرسبزی ساخته شده بود. ساختمان دو طبقه به صورت تالار بنا شده بود که شامل سقف‌های بلند و گچ کاریهای زیبا بود.

فلسفی این درخواست را پیشتر از دکتر مصدق کرده بود ، ولی دکتر مصدق در جواب با خنده به وی گفت که بهاییان ایرانی هستند و حقوقی برابر من و شما دارند.





شانزدهم اردیبهشت هزار و سیصد و سی و چهار



سی و یکم اردیبهشت هزار و سیصد و سی و چهار











در همین راستا :
 .
 .
 .
 .
 .
 .
 .
 .
 .


 .
 .
 .

بمناسبت سالگرد ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ : پاسخ به یکی دیگر از مغلطه های معروف سلطنت طلبان !



سلطنت طلبان مغالطات زیادی دارند که تا کنون به چندی از آنها پرداخته ام. یکی از مغلطه های معروف آنان این است که میگویند شاه برای این از ایران خارج شد تا کسی کشته نشود و نتیجه میگیرند که بخاطر دلرحمی شاه بوده که مملکت را ترک کرد.

از سخنان ایشان به این نتیجه میرسیم که ماندن شاه برابر بود با کشته شدن مردم و چنانکه شاه در ایران میماند ، انسانهای بیشتری کشته میشدند. یعنی شاه نمیتوانست بماند ولی کسی را نکشد !

پس اینطور به نظر میرسد که سلطنت و کشتار ، لازم و ملزوم یک دیگرند !

با این حساب ، پس از سرنگونی حکومت ولایت فقها ، هیچگونه تمایلی به بازگشت خاندان پهلوی یا هر شاه دیگری را به ایران  ندارم چون گویا شاهان نمیتوانند بدون کشت و کشتار سلطنت کنند.

.
.
عکسی بمناسب سالگرد هفده شهریور
.
.
.
.

.
.

در همین راستا :

.
.
.
پاسخی به یکی از مغلطه های معروف سلطنت طلبان !
.
وا مصیبتا ، در بین اپوزیسیون تفرقه افتاد !
.
تکه کلام شاه اللهی ها :
http://666sabz.blogspot.be/2011/12/blog-post_26.html
.
ایرانی ها ، علت واژگون شدن کشتی کستا کونکوردیا را پیدا کردند !

http://666sabz.blogspot.be/2012/07/blog-post_06.html
.
آخرش سلطنت طلبان را چه صدا کنیم !

http://666sabz.blogspot.be/2012/09/blog-post_8.html
.
حزب الله ، شاه الله ، پیوندتان مبارک !

http://666sabz.blogspot.be/2014/02/blog-post_1555.html
.
وقتی که کاسه صبر ملت لبریز بشه ...
 ..
پاسخ به شعر : « ما که در سایه خورشید معذب بودیم .... چشمان کور سزاوار همین شب بودیم » ! 
 http://666sabz.blogspot.be/2014/07/blog-post_29.html
.
پاسخ به شعر : در دیده ما شاه بود سایه یزدان .... تا کور شود دیده بیگانه پرستان !
http://666sabz.blogspot.be/2014/06/blog-post_26.html

 .
.

 

 .

.

.

 

 


۱۳۹۴ خرداد ۲۱, پنجشنبه

کبوترها به آشیانه خود باز میگردند ....


پارسال همین موقعهای سال بود که یک جفت کبوتر روی بالکن آپارتمانم آشیانه ساختند و دو جوجه زادند و بزرگ کردند و پرواز دادند و رفتند.

حالا پس از گذشت یکسال ، دوباره به بالکنم برگشته اند و مشغول ساخت یک لانه هستند ...


هشت ژوئن 





نه ژوئن



ده ژوئن



یازده ژوئن



ادامه دارد ....






در همین راستا :

سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۳ ه‍.ش.

یه کبوتر توی ایوون داره لونه میذاره میگن اومده کاره کاش بیای و ببینی








۱۳۹۴ خرداد ۲۰, چهارشنبه

جایگاه ویژه کودکان در زمان محمد رضا شاه !


در زمان پادشه خوبان ، کودکان در جامعه از جایگاه ویژه ایی برخوردار بودند. این عکسها هم شاهد و گویای این واقعیت هستند. هر کسی هم که این عکسها را ببینید و باز غیر از این را بگوید ، با شاه لج است ، پالونش کج است !























در همین راستا :





 


تفاوت جایگاه کودکان در زمان شاه و زمان حال !

https://666sabz.blogspot.be/2015/11/blog-post_73.html

------------------

جایگاه ویژه کودکان در زمان محمد رضا شاه !

http://666sabz.blogspot.be/2015/06/blog-post_10.html

------------------

قابل توجه کسانی که شناخت درستی از « دوران طلایی پهلوی » ندارند !

http://666sabz.blogspot.be/2015/06/blog-post_22.html

------------------

انتخابات آزاد به سبک سلطنت طلبان !

https://666sabz.blogspot.be/2014/04/blog-post_19.html

------------------

در حسرت دوران طلایی پهلوی و خمینی !

https://666sabz.blogspot.be/2014/10/blog-post_2.html

------------------












۱۳۹۴ خرداد ۱۵, جمعه

وا مصیبتا ، در بین اپوزیسیون تفرقه افتاد !




سلطنت طلبان سیاست های نخ نمای زیادی دارند که تا کنون به چندی از آنها پرداخته ام. عجیب اینکه این حضرات هیچگاه نگاهی به پندار و گفتار و کردار خویش نکرده و همچنان با قدرت و پشتکار تمام ، در برابر واقعیت های تاریخی و منطق ، ایستادگی میکنند.

یکی از سیاست های نخ نمای سلطنت طلبان این است که پی در پی به حزب های سیاسی و دگراندیشان توهین کرده ، برچسب میزنند و حتی از دادن دشنامهای رکیک خانوادگی هم روی گردان نیستند.

برای نمونه ، چندی از واژگان و صفتهایی که سلطنت طلبان به دگراندیشان نسبت میدهند را در اینجا میاورم : 

( با عرض پوزش از خوانندگان گرامی ولی بازگویی آنها برای ادامه گفتارم ضروری است )


چپول های کثیف وطن فروش ،  چریک‌های فدایی خلق بیشرف ، ملی منقلی ها ، مصدق زنازاده ، داریوش فروهر چماقدار ، ابولی بنی سنده ، فاطمی روسپی زاده ، توده ایی های کثیف ، بهرام شیره ایی ، سبز جلبک ، سبزهای لجنی ، شورشی های پنجاه و هفتی ، شورشی های گدا گشنه دهاتی ، ملت شپشو ، ملت کور و کچل ، ملت بی لیاقت ، ملت نمک نشناس ، ملت قدر نشناس ، خاک ناسپاس و و و 

و این در حالی است که اگر کسی ، اسب شاه را یابو خطاب کند ، فریاد همین سلطنت طلبان گوش فلک را کر میکند که « وا مصیبتا ، در بین اپوزیسیون تفرقه افتاد » یا « اینها میخواهند در بین اپوزیسیون تفرقه بیاندازند » !

آخر شماهایی که هیچکسی را آدم هم حساب نمی کنید و همه گروه های سیاسی را خیانتکار و جاسوس و میهن فروش مینامید ، مگر با کسی اتحادی هم دارید تا من نوعی بخواهم در بینتان تفرقه بیاندازم ؟!!!


بزرگان ایرانزمین از دیرباز فرموده اند :

سالی که نکوست از بهارش پیداست .... نوع حکومت از ایل و تبارش پیداست



یک نمونه :

.

نام خانوادگی این شخص پاک و عکس کاربری ایشان با عکس دیگری عوض شده تا نقض حریم خصوصی نشود
. .





در همین راستا :


پاسخی به یکی از مغلطه های معروف سلطنت طلبان !


تکه کلام شاه اللهی ها :
http://666sabz.blogspot.be/2011/12/blog-post_26.html


ایرانی ها ، علت واژگون شدن کشتی کستا کونکوردیا را پیدا کردند !
http://666sabz.blogspot.be/2012/07/blog-post_06.html



آخرش سلطنت طلبان را چه صدا کنیم !
http://666sabz.blogspot.be/2012/09/blog-post_8.html



حزب الله ، شاه الله ، پیوندتان مبارک !
http://666sabz.blogspot.be/2014/02/blog-post_1555.html





۱۳۹۴ خرداد ۱۳, چهارشنبه

خاطره کوتاهی از زبان شعبان بی مخ ! ( 18+ )


18+

گوشه ایی از مصاحبه هما سرشار با شعبان جعفری.

«... اینو شما نشنیدین ، هیچکس نشنیده.... 

همین فلسفی یه روز که میرفت بالای منبر گفت : "جعفری جان ، یه کاری بکن ! " یکی ترقه در می کرد ، یکی شیشکی در می کرد.

من رفتم اون طبقه سیم منبر و... به جون بچه ام انگار همین حالا جلو چشمه... داد زدم... خیلی معذرت می خوام میبخشین ،

گفتم : " اینهاالناس ، این آقا و منبرش تو کون خارمادر هرکی شلوغ کنه ! " 

حالا این زنا نشستن ، نمیتونن حرف بزنن ، فلسفی هم نمی تونه چیزی بگه. 

یکدفعه همچی کرد : " چی گفتی ؟ چی شد ؟ " 

ما ، با این آخوندا داستانی داشتیم ! »