۱۳۹۳ مرداد ۱۰, جمعه

مصادره کردن دارایی های مردم !


رضاخان در كنار اتومبيل كروكي رولز رويس متعلق به نصرت‌الدوله فيروز پسر فرمانفرما ، كه اين اتومبيل توسط قواي كودتا مصادره شد بتاريخ روزهاي اول و دوم كودتا !





کودتای سوم اسفند ۱۲۹۹ کودتایی نظامی بود که توسط رضاخان میرپنج و هم‌دستی سیدضیاءالدین طباطبایی و با برنامه‌ریزی افسر انگلیسی آیرونساید اجرا شد.

پس از کودتا از طرف میرپنج رضاخان اعلامیه‌ای در ۹ ماده تحت عنوان « حکم می‌کنم » صادر و توسط قزاقان به در و دیوار شهر تهران چسبانده شد.

در آستانه کودتا، سیدضیاءالدین طباطبایی فهرستی از اسامی دهها تن از رجال کشور را در اختیار رضاخان میرپنج قرار داد تا بلافاصله پس از انجام کودتا دستگیر و زندانی شوند. بدین ترتیب مدت کوتاهی پس از کودتا و از واپسین ساعات شامگاه چهارم اسفند ۱۲۹۹ دستگیری گروهی از اعیان و اشراف، متنفذین، آزادیخواهان و برخی علمای مخالف آغاز شد و در طی حدود شش روز قریب به هفتاد تن از رجال دستگیر و زندانی شدند.

در فاصله کمتر از دو ماهی که از عمر کودتا می‌گذشت تمام زندانها و بازداشتگاههای تهران مملو از زندانیان شد تا جایی که مجبور شدند عده‌ای از محبوسین را به شهرها و مناطق دیگری تبعید کنند.


۱۳ نظر:

  1. البته به الاغ بسیجی بیسواد یا انگل حکومتی از یک باند یا دسته نیازی به جواب نیست همین که هنوز از اسم پهلوی نگرانید و زوایای تاریخ روشن است کافیست لول

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. البته که خران شاه اللهی و الاغان حزب اللهی بجز تهمت زدن و توهین کردن ، پاسخی ندارند که بدهند ! اینجاست که بزرگان ایرانزمین میفرمایند : حزب الله ، شاه الله ، پیوندتان مبارک !

      حذف
    2. از جوابهایی که تاکنون به گندکاریها و کثافت کاریهای دیگر خانواده پهلوی دادید, معلومه که جوابتون چیه. این که اولین گند خانواده پهلوی نیست که. مثلا همین روزها در سالگرد ٢٨ مرداد ١٣٣٢ چه جوابی تا حالا در مورد این کودتای خائنانه به مردم دادند؟ یا مساله رو از بیخ و بن حاشا میکنند ,یا شارلاتانهایی مثل اون دکتر قلابی (دکتر!!! میرفطروس) رو به صحنه آوردند تا مشتی خزعبلات پهلوی پسند رو به خورد مردم بدهند.

      افشاگریهایی مثل این یکی نه راجع به پهلوی جماعت بی سابقه است و نه کسی به پهلوی چی جماعت کمترین امیدی دارد که پاسخی درخور و شایسته و بایسته به این افشاگریها بدهد. مگر خود رضا پهلوی در پاسخ به سوالات خبرنگاران خارجی راجع به کودتای ٢٨ مرداد و دیگر گند و کثافات پدر و پدر بزرگش, چه پاسخی جز فرار از معرکه داده است؟
      اینها بیشتر برای افشاگری از پهلوی ها و پهلوی چیها در نزد هموطنانی است که شاهد "تمدن بزرگ آریامهری" نبوده اند و امروز هم با موج تبلیغات فریبکارانه رادیو تلویزیون های سلطنت چی بمباران میشوند. بالاخص که این تلویزینهای پهلوی چی, چنان هم صحبت میکنند که انگار در دوران پهلوی مردم هیچ غم و مشکلی نداشتند و از سر شکم سیری انقلاب کردند!!!!! اتفاقا به همین دلیل هم افشاگری از آنزمان در مورد دزدی و غارت پهلوی ها اهمیت دو چندانی دارد تا کسانی که برای خالی کردن باد سر دلشان دروغ بهم میبافند, رسوا شوند و بوی تعفن دروغهایشان, هموطنان نابوده و تولد نیافته ما را در آنزمان, از افتادن در دام این جماعت شارلاتان پهلوی چی نجات دهد.

      حذف
  2. عزیزم
    در کشوری که مردمش زمام امور را خودشان در دست نگیرند و سرشان بکار خودشان باشد، یک روز انگلیسیها شاه میاورند روی کار و یک روز امام. چاپلوسان هم اینها را بزرگ میکنند و خدایگان و جانشین امام زمان میکنند. ما ملت ایران اصولا فاشیست هستیم و برای خودمان بت میسازیم و آن را پرستش میکنیم. امروز هم یا حسین میرحسین میکنیم. او هم اگر قدرت مطلق بدستش بیافتد میشود یک دیکتاتور جدید.مشکل ما اجتماعیست عزیزم.بهم فحش دادن هم این مشکل را حل نمیکند.

    پاسخحذف
  3. بسیجی‌ احمق مزدور کثافت برو گمشو. به "روشنگری" کثافتی مثل تو احتیاجی نیست. بگذار خیال کثیف تو را را راحت کنم: درود بر دودمان پر افتخار پهلوی. خاک بر سر دشمنان رژیم پهلوی که هر روز حرص میخورند.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها



    1. اتفاقا همین که اشغالی مثل تو بخودش جرات میده که سر و کله اش اینجا پیدا بشه و برای خانواده فاسد و کثیف و خائن پهلوی درود بفرسته, نشان میده که به افشاگری من و امثال من احتیاج مبرمی وجود داره. نیاز به افشاگریهای من زمانی تمام میشه که امثال تو از خجالت سرتون رو توی کونتون بکنین و جرات نکنین که برای اون خانواده فاسد و کثیف و خائن پهلوی درود بفرستی. بدونی که اگر این کار رو بکنین, مردم شماها رو زیر گه دفن میکنند.
      تا آشغالهایی مثل تو اینجا رو متعفن میکنند, دقیقا نیاز به افشاگریهای من وجود داره.

      حذف
  4. آن شعاری که آن بالا نوشتی "مرگ بر شاه و رهبر و..." به درد عمه‌ ات می‌خورد. اگر راست میگی‌ و از عمله‌های خامنه‌ای نیستی‌، یک کمی‌ هم از دزدی های نجومی خامنه‌ای و سگ توله‌هایش روشنگری بفرمایید.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. این انصار شاه الله اگه کمی به خودشون زحمت بدند و حالا که اومدن روی وبلاگ کسی ، چند تا کلیک هم بکنند و تاریخچه لینکهای طرف رو ببینند ، اینجوری سنگ روی یخ نمیشند و ملت اینان رو یه مشت اراذل چرت پرت گو تلقی نمیکنند !

      حذف
  5. البته بالا نسبته الاغ. خر و الاغ موجودات مفید و بی‌ آذری هستند. بر عکسه این 666 گجستک که حتما مادرش آخوند زدست (مانند پیشوایش مصدق) و باباش استالین.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. بله حیواناتی مثل خر و گاو حیوانات مفیدی هستند, بر خلاف پهلوی چیهای عقب مانده و مفتخور و خائن که جز ضرر چیزی برای مردم نداشتند و جز خیانت و جنایت و رذالت از اونها دیده نشده.
      مرگ بر شیخ و شاه.

      حذف
  6. خاک زیر پای شهبانو فرح پهلوی هم نمیشین همتون ! گوساله های بیشعور مذهب زده ! 666 سبز لجن متعفن !

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. "خاک زیر پای شهبانو فرح پهلوی هم نمیشین همتون ! گوساله های بیشعور مذهب زده ! 666 سبز لجن متعفن !"

      کاملا درست گفتی! ماها خاک زیر پا نیستیم, چه برسد به آنکه خاک زیر پای ارازل و اوباش پهلوی باشیم. افتخار خاک پایی و کفش بوسی و کون لیسی از فرح پهلوی و دیگر اراذل خانواده خائن پهلوی دربست مال تو "گوساله با شعور" شاه زده!

      حذف